Egyre dinamikusabban fejlődik az e-kereskedelem

bevasarlokosarA KSH adatai szerint ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 2015-ben 5,5 százalékkal nőtt. Ezen belül az e-kereskedelem – mint ahogy az azt megelőző két évben is – tavaly több mint 20 százalékkal bővült. Így minden kétséget kizáróan az egyik legdinamikusabban növekvő ágazatról van szó. Ráadásul a tavalyi hazai e-kereskedelmi bevétel (megközelítőleg 340 milliárd forint) még mindig csak a teljes kiskereskedelmi forgalom körülbelül négy százalékát teszi ki. Ez a legfejlettebb nyugat-európai piacokon már több mint tíz százaléka, így bőven van még növekedési potenciál a szektorban. Az előrejelzések is azt mutatják, hogy a két számjegyű növekedés középtávon biztosan megmarad.

Ennek fő oka, hogy folyamatosan nő itthon az internetes vásárlás népszerűsége. Az Eurostat felmérése szerint 2010-ben még csak a 16-74 éves korosztály 18 százaléka vásárolt valamit az interneten, ez a szám 2015-ben a duplájára nőtt (36 százalék), de még mindig elmarad az EU 28 tagállamának átlagától (53 százalék). Várhatóan az elkövetkező években fogyasztói és eladói oldalról is még többen kapcsolódnak be az e-kereskedelembe köszönhetően az online vásárlás iránti egyre nagyobb bizalomnak, az internethozzáférés kiszélesedésének és a mobileszközök tömeges elterjedésének.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Életveszélyes a Petya

vas márc 27 , 2016
A G DATA vírusszakértői a zsaroló kémprogramok (ransomware) új, még veszélyesebb típusát fedezték fel, amely már nem csupán az egyes fájlokat, hanem a teljes merevlemezt titkosítja. A Petya az első olyan zsarolóprogram, amely a teljes merevlemezt zárolja, méghozzá rendkívül gyorsan. A Petya készítőinek célkeresztjében a cégek állnak. Az e-mailben érkező […]

Friss, ropogós