Egyértelműen a spegettisek nyertek a giliszták előtt

taps2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az idei megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta, hogy „A feladat kiválasztásában nemcsak az volt a fontos, hogy csapatmunka legyen, hanem az is, hogy szórakoztasson. Eme utóbbinak mindenben benne kellene lennie, amit csinálunk. De nemcsak azért érdemes részt venni egy ilyen versenyen, mert szórakoztató, hanem azért is, mert jó alkalom arra, hogy a diákok megmérettethessék a műszaki tudásukat, tanuljanak abból, hogyan kell korlátozott időben előre nem látott kihívásokra reagálni, de megismerhetik a fejlesztői szakma legjobbjait is.”

A háromfordulós verseny döntőjében, az Ericsson K+F központjában a tíz csapat egy gigantikus CATAN pályán játszott egyszerre egymás ellen. A C++ nyelven programozott online játékban a csapatok feladata az volt, hogy minél nagyobb befolyást szerezzenek Cataniában. Ezt út és- településépítéssel, településfejlesztéssel, lovagok kiképzésével, és egymásközi harccal lehetett. Az nyert, aki a legtöbb befolyás pontot szerezte. Az előző évek mindegyikén különböző feladatok voltak, kellett pl. a Hamletből szöveget tömöríteni vagy rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal, míg 2013-ban egy űrhajócsata zajlott.

Az idei megmérettetés győztes csapata a SPAGHETTI CODERS lett (Fehér Péter, ELTE, Havlik Tamás, BME, Kovács Máté, ELTE). Második helyezést ért el a GILISZTA csapat (Budai Péter, BME, Dvorszki Dávid, BME, Nagy Gergely, BME), harmadik helyezett a TRIVIAL lett (Morva Levente, ELTE, Morva Kristóf, ELTE, Vass Bálint, ELTE).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.