E-útdíj: menetrend szerint

 

Szeptember második felében írhatja ki az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a megtett távolsággal arányos, elektronikus útdíjszedési rendszer kiépítéséhez szükséges eszközök beszerzését célzó tendert; mivel a közbeszerzés indítását korábban is erre a hónapra ütemezték, így nincs érdemi csúszás – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI megkeresésére. Az NFM hangsúlyozza: a közbeszerzés zárásának várható időpontja a véglegesen választott eljárás függvényében alakulhat, de bármely szóba jöhető alternatíva esetén idei befejezés valószínűsíthető. A kormányzat változatlanul jövő júliusi bevezetéssel számol, ehhez igazodó ütemezést vár a közbeszerzésen induló pályázóktól is. Az új rendszerben kizárólag a tehergépkocsik fizetnek a megtett távolsággal arányos díjat az autópályákon, autóutakon és egyes főútszakaszokon, összesen 6318 kilométeren. A 3,5 tonna feletti járművek számára az M0 körgyűrű és az azon belüli gyorsforgalmi szakaszok, valamint az M31 kivételével a teljes gyorsforgalmi hálózat díjköteles lesz. A személygépkocsik és autóbuszok a jelenleg is működő e-matricás rendszerben maradnak.

E-útdíjak

  • A kéttengelyes J2 járműkategóriában a gyorsforgalmi úton 39,29 forintot, főutakon 16,72 forintot kell fizetni kilométerenkénti.
  • A háromtengelyes J3 kategóriás járműveknél a gyorsforgalmi utakon 55,14 forint, főutakon 28,94 forint lesz a kilométerenkénti díjtétel.
  • A négy- és többtengelyes tehergépjárművekre a gyorsforgalmi úton 85,35 forintot, főutakon 53,23 forintot határoztak meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

MNB: siker a napközbeni átutalás

sze szept 19 , 2012
  Kifogástalanul működött a napközbeni átutalás rendszere a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szerint az elmúlt két hónapban, az indított több mint 24 millió tranzakció jellemzően jóval négy órán belül teljesült – közölte a jegybank az MTI-vel, hétfőn. A jegybanki közlemény szerint az új rendszer júliusban és augusztusban mind a 220 elszámolási […]

Friss, ropogós