E-kiskereskedelem: a vasárnapi zárva tartás további lendületet adhat

e-kereskedelemAz online kiskereskedelemben a 2014-es év egyik legnagyobb durranásának a hazai webáruházak Black Friday keretében meghirdetett akciói számítanak. Ugyan már a korábbi években is voltak ilyen kezdeményezések, de igazán az idén teljesedtek ki ezek a próbálkozások. Az internetezők számottevő táborát ragadták magával a kedvezmények olyannyira, hogy csak ezekhez kötődően körülbelül 2,3-2,7 milliárdos forgalmat generáltak a webáruházak számára. 2014-ben is több új, nagy szereplő jelent meg a piacon, amik jelentős forgalmat bonyolítottak le, emellett pedig a vásárlási szokások átalakulása, az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése is szerepet játszik az erőteljesebb növekedésben. A logisztikai szolgáltatók innovációi, mint például a csomagautomaták megjelenése a termékátvételi lehetőségek kibővítésével még kényelmesebbé teszik az online vásárlást.
A jövő év online kiskereskedelmi szempontból mindenképpen érdekesnek ígérkezik– állítja az eNet elemzője. A korábbi trendeknek megfelelően tovább nő a piac és a növekedés mögött nem várt tényezők is szerepet játszhatnak. Várhatóan 2015 márciusától kezdődően a családi vállalkozások kivételével mérethatártól függetlenül minden boltnak kötelező a vasárnapi zárva tartás. Egyelőre bizonytalan, hogy vajon milyen hatással lesz ez a vásárlási szokásokra, de mindenképpen átalakítja azt, ezért ezzel minden kereskedőnek számolnia kell. E-kiskereskedelmi szempontból a kulcskérdés az, hogy vajon tudnak-e ebből profitálni az e-kereskedők és magukhoz tudják-e csábítani a vasárnapi vásárlókat. Amennyiben igen, akkor ez egy fokozott növekedési ütemet indíthat el a magyarországi online kiskereskedelemben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.