E-kereskedelem: nem prioritás a felhasználók biztonsága

kasperskyA naivak azt gondolják, hogy a fizetési adatok védelme elsődleges minden olyan cég számára, amely főként online pénzügyi tranzakciókon keresztül üzletel. Azonban a Kaspersky Lab felméréséből az derült ki, hogy a pénzügyi szervezetek (vagyis a bankok és a fizetési szolgáltatások üzemeltetői) valamint az e-kereskedelmi cégek (online kiskereskedők) nem gondolják, hogy a pénzügyi adatok védelme bármely egyéb üzleti tényezőnél fontosabb lenne, sőt, néhány esetben még az átlagosnál is kevésbé tartják fontosnak. A felmérés szerint az e-kereskedelem, mint iparág jelentősen kevesebb figyelmet fordít az érzékeny fizetési adatok megóvására, és arra, hogy megvédje rendszereit az it-biztonsági incidensekkel szemben. Ez ellentmond mindannak, amit az ember elvárna az olyan cégektől, amelyeket kizárólag online tranzakciók lebonyolítására hoztak létre.

Például a kérdések között szerepelt, hogy minden vállalat nevezze meg az it-osztályának legfontosabb aggodalmait: A leggyakoribb válasz az volt, hogy “A különösen érzékeny adatok (beleértve a pénzügyi adatokat) védelme a célzott támadások ellen” – átlagosan a vállalkozások 34 százaléka vélekedik így. Az e-kereskedelmi szegmensből érkezett válaszok az átlagosnál alacsonyabbak voltak 28 százalékkal. A pénzintézetek közül 38 százalék jelölte meg a fenti választ, mint elsődleges aggályt, ami a válasz arányok közül a második legmagasabb. A második leggyakrabban jelölt válasz az it-osztályok részéről az volt, hogy “Az it-biztonsági incidensek megelőzése”. Az összes vállalat 29 százaléka, az e-kereskedőknek azonban csak a 22 százaléka adta ezt a választ, míg a pénzintézetek 30 százaléka vélekedett így, ami ismét a második legmagasabb arány.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.