E-kereskedelem: még mindig el vagyunk maradva az uniós átlagtól

vasarlo-kosarA teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,5 százalékkal részesedtek tavaly, az árbevétel 229 milliárd forint volt; a forgalom volumene 2010 óta évente átlagosan 38 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi szinthez képest — derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Magyarország 2015 című kiadványából. Ebből kiderül, hogy az e-kereskedelem teljes forgalmának több mint harmada évek óta az utolsó negyedévben realizálódik. Az e-kereskedelemben rendszeresen – a felmérést megelőző három hónap adatai alapján – részt vevő lakosság aránya folyamatosan emelkedik Magyarországon, tavaly 23 százalék volt. Az uniós átlag azonban ennél még mindig jelentősen magasabb, 43 százalék.

Azoknak, akik legalább egy éve, vagy soha nem rendeltek az interneten keresztül, 87 százaléka vonakodott tavaly a látatlanban való vásárlástól. Több mint harmaduk az internetes vásárlás kerülése okaként az online fizetés és a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos garanciák iránti bizalom hiányát is megjelölte. Az interneten nem vásárlók 24 százaléka szerint nincs megfelelő bankkártyájuk a lebonyolításhoz, 23 százalék szerint túl hosszú a kiszállítás ideje vagy problémás az áru átvétele, 22 százalék pedig úgy gondolja, hogy híján van a digitális jártasságnak. Magyarországon a webáruházak iránt általában nagyobb fokú a bizalmatlanság az Európai Unió 28 tagállamának átlagához képest — jelezte a KSH.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Magyar Telekom: csökkenő árbevétel, egyszeri magas nyereség

sze máj 4 , 2016
Csökkenő árbevétel mellett, egyszeri tételek miatt több mint négyszeresére nőtt a Magyar Telekom eredménye 2016 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A távközlési szolgáltató társaság konszolidált árbevétele 7,6 százalékkal 145,1 milliárd forintra csökkent, míg a társaság részvényeseire jutó adózott eredmény 10,7 milliárd forint lett, ami több mint négyszerese […]