mínuszos.hu

E-kereskedelem: esélytelenek az új belépők

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 első kilenc hónapjában, a várható éves forgalom 63 százalékát bonyolította. Leginkább a játék-kultúra, ruházat, és szépség-egészség szektorok szereplői várják az ünnepi forgalmat. A kereskedők többsége szerint az elmúlt három évet figyelembe véve, eddig idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma, de ezek sok esetben még egy évet sem élnek túl a piacon. – derül ki a GKI Digital – Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei utolsó felméréséből. A webshopok üzemeltetői úgy vélik, hogy az új, kisebb belépők növekedési lehetőségei – a piac és a vásárlói tudatosság növekedésével – csökkentek, és az új indulók sok esetben az egy éves működést sem képesek elérni.

Az online boltok termékkínálata 2014 folyamán egyértelműen emelkedett, így már egyre több termék érhető el interneten keresztül is. Ezzel együtt viszont csökkent a hazai beszállítói kör szerepe, azaz a termékkínálat bővülése jellemzően az import növekedésével valósult meg. A legnagyobb hat online szektor forgalma az év harmadik negyedévében (július-augusztus-szeptember) 33 milliárd forint volt, amelyből a legnagyobb arányban a számítástechnika szektor büszkélkedhet 9,3 milliárd forintos forgalommal.

Exit mobile version