E-államigazgatás: a NISZ büszke az elmúlt tíz évre

e-kormányzatJelentősen fejlődött a digitális államigazgatási szektor az elmúlt tíz évben, egységesítették a közigazgatási informatikai folyamatokat, valamint a mesterséges intelligencia használatát is bevezették több platformon is – közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ).

A közlemény szerint kiépült a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG), elindult a Kormányzati Adatközpont, a 112-es Egységes Európai Segélyhívó Rendszer, az e-útdíj, az önkormányzati e-ügyintézést támogató Önkormányzati ASP rendszer, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) és megújult a magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portál. A NISZ közreműködésével 2012 januárjától elindult a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG), amely nagymértékben hozzájárult a hazai digitalizáció elterjedéséhez. Az elmúlt években csatlakoztak a hálózathoz iskolák, önkormányzatok, egészségügyi intézmények, kormányablakok, minisztériumok, határátkelők, így mára 9579-re bővült az NTG által elért végpontok száma – írták.

A Kormányzati Adatközpont 36,4 millió gigabájt tárolókapacitású adatközpontban, 2000 négyzetméteren és jelenleg 3481 szerverrel üzemel, amelyeken az EESZT, a magyarorszag.hu portál, az Önkormányzati ASP vagy a NISZ országos videokonferencia rendszere (VIKI) is fut. A magyarorszag.hu portálon az elmúlt öt évben hatszorosára nőtt – jelenleg csaknem 4400 – az elérhető ügyek száma. Az ezen a felületen található ügyfélkapu felhasználóinak száma is folyamatosan emelkedik, mára elérte az 5,4 milliót, havonta pedig mintegy 17 millió ügyintézés történik a portálon keresztül.

A NISZ által üzemeltetett 1818 Közigazgatási Ügyfélvonalon az elmúlt tíz évben, több mint 3000 ügytípussal kapcsolatban, mintegy húszmillió kérdéssel fordultak az ügyfélszolgálathoz, amely az állampolgárokat és a vállalkozásokat támogatja hivatali ügyeik elintézésében. A felületen a Mia nevű chatrobothoz beérkező kérdések száma az elmúlt másfél év alatt meghaladta a 941 ezret, így a mesterséges intelligenciával (MI) támogatott válaszok aránya elérte a 95 százalékot. Már több mint kétszáz helyen vannak úgynevezett Mia Pontok, amelyek MI által támogatott önkiszolgáló ügyintézési eszközök.

Tavaly elérhetővé vált az arcképes azonosítás, amelyet az elmúlt másfél év alatt több mint százezer esetben vettek igénybe. A legnépszerűbb elektronikus szolgáltatások az adatigénylés a Jármű Szolgáltatási Platformon, a kérelem gyermeket nevelő családok otthonfelújítási támogatása iránt, az ingatlankereső online földhivatali szolgáltatás, a személyi jövedelemadó-bevallás és a tárhely-szolgáltatások. Egyre többen használják az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítést is, amellyel az elmúlt hat évben több mint hatvanmillió elektronikus dokumentumot hitelesítettek vagy a rendelkezési nyilvántartást, amelyet havonta tízezerszer használnak.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Keveset költenek CSR-ra a magyar vállalatok

pén nov 18 , 2022
Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a magyarországi nagyvállalatok többsége társadalmi felelősségvállalás (CSR) tevékenységre a következő évben a válság ellenére is, és bár nagyobb részük szerint a tevékenység szerepe nőni fog, a hazai CSR-költés meglehetősen alacsony a Scale Impact Nonprofit Kft. és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint. […]
társadalmi felelősségvállalás (csr)