Durván megbirságolták a Telenort

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Telenor Magyarország Zrt. (Telenor) összehasonlító reklámját, ezért 78 millió forintos bírságot szabott ki a vállalatra – közölte a GVH.

A hivatal megállapítása szerint a Telenor percenként 9 forintos csomagjának népszerűsítésekor a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze rádióreklámjában és dinamikus bannerén (reklámcsík) saját, előfizetéshez kötött opciójának és a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) önállóan elérhető, 19 forintos percdíjat tartalmazó Tuti elnevezésű tarifacsomagjának árát 2016 októberétől 2017 februárjáig. A GVH kiemelte, hogy a két ajánlat – a csomagok jellemzőinek különbségeire figyelemmel – kizárólag a percdíjat kiemelve nem vethető össze objektíven a reklámokban látható vagy hallható módon, mivel a Telenor ajánlatának percdíja ugyanis – időben, felhasználásában, előfeltételeiben, valamint tartalmában is – korlátozott volt a versenytárs termékéhez képest.

A hivatal szerint nem lehet tárgyilagos egy összehasonlítás, amelyben az egyik (perc)díj önmagában, korlátozás és feltételek nélkül érhető el (mivel tarifacsomagról van szó), a másik (perc)díj viszont korlátozott és előfeltételektől függ (mivel perccsomagról van szó). Az ilyen, eltérő felhasználói helyzetekre vetített és szubjektív összehasonlítás miatt a GVH úgy ítélte meg, hogy a fogyasztó nem kap reális képet a két ajánlat közti különbségről és egy esetleges árelőnyről. Kitértek arra is, hogy a GVH a bírság alapösszegét mintegy ötven százalékkal növelte, mivel a Telenor ellen az elmúlt tíz évben több elmarasztaló döntés is született hasonló jogsértések miatt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az IBM segíti a migrációt

ked márc 27 , 2018
ShareTweetPinShareAz IBM több olyan technológiát és megoldást mutatott be, amelyek felgyorsítják a vállalkozások felhőbe költözését, és segítik őket adataik és applikációik biztonságos összekapcsolásában bármely rendszeren. A felhőalapú migrációs lehetőségeket bővíti ki az IBM Cloud Private platform, amely a kritikus üzleti applikációk felhőbe történő áthelyezését segíti. Az új Application Transformation Advisor […]
felhő

És még ez is...