Drámai szintre ugrott a zsarolóvírussal való ijesztgetés

star-trekAz elmúlt évben a zsarolóvírus támadások áldozatai által világszerte kifizetett váltságdíj összege elérte a húszmilliárd dollárt, az egy évvel korábbi 11,5 milliárd dollárral szemben — olvasható a Cloudwards.net cikkében. Ez közel hetven százalékos növekedés egyetlen év alatt. Ez az összeg ráadásul az elkövetkező években valószínűleg tovább emelkedik, hiszen egyre gyakrabban és egyre nagyobb összegeket követelnek a hackerek a célba vett vállalatoktól. A kis- és középvállalkozások (kkv) vezetői sem nyugtathatják magukat azzal, hogy a cégüket nem éri majd támadás. Az Accenture tanácsadócég korábbi tanulmánya szerint a kkv-k közé sorolt vállalatok ellen irányuló kibertámadások egyre gyakoribbak, célzottabbak és összetettebbek. Az online betörések 43 százaléka már kifejezetten kisvállalkozások ellen irányul, ám mindössze 14 százalékuk készül a védekezésre. Esetükben a váltságdíj átlagos összege tavaly elérte a 5900 dollárt, azaz meghaladja a 1,6 millió forintot. A Cloudward.net által közölt számok szerint 2020-ban a hackerek által követelt átlagos vállalati váltságdíj 178 ezer dollár, vagyis több mint 50,1 millió forint volt, ami közel harmincszoros növekedés a 2018. évi hatezer dollárhoz képest. Számítások szerint, nyugat-európai költségekkel számolva, egy kibertámadás áldozatául esett vállalkozásnak a működés teljes helyreállítása 31 500 euróba, vagyis megközelítőleg 110 millió forintba is kerülhet, amiben már szerepelnek a szükségszerűen alkalmazott szakértők és jogi tanácsadók díjai is. Számos hazai társaság számára egy ekkora tétel előteremtése igencsak problémás vagy szinte lehetetlen, így könnyen a működését kockáztatja, aki lemond a védekezésről.

-szerk-Vélemény
Úgy tűnik nem lehet elmondani elégszer: egyrészt nyilvánvaló, hogy végpontvédelemre, sőt mindenféle védelemre szükség van, ám mindezek együttvéve sem nyújtanak százszázalékos védelmet a felhasználó tudatlansága, nemtörődömsége ellen. Másrészt egy jól beállított mentési rendszerrel minimálisra lehet szorítani az adatvesztést és a helyreállítás költségeit. -szerk-

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Banki mobilappok: három a magyar igazság

csü júl 15 , 2021
ShareTweetPinShareA tíz legnagyobb hazai pénzintézet (Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Sberbank, Takarékbank, UniCredit Bank) mobilapplikációit összehasonlító BiztosDöntés.hu szerint ötven szolgáltatási szempontból mindössze három az, ami minden mobilapplikációban biztosan elérhető. Ez az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás az azonnali fizetési […]
mobilbank

És még ez is...