Dizelbotrány: tettestárs a Bosch?

BoschA Volkswagen után a Bosch autóipari beszállító került a kártérítést követelő amerikai ügyvédek célkeresztjébe – számolt be a német Die Welt. A Volkswagen dízelbotrányban érintett tizenegy millió autójának többségéhez a Bosch szállította a dízelmotorok emissziós értékekeit szabályozó szoftvert, amely tény mellett a Volkswagennel kötött kártérítési megállapodás után az amerikai ügyvédek a jelek szerint nem tudnak szó nélkül elmenni. „Tettestársnak tekintjük az emissziós mérést leállító szoftvert a Volkswagen számára kifejlesztő Boscht a világszerte tizenegy és fél millió ügyfél félrevezetésében és tartós környezeti károkozásban” — tájékoztatta a lapot Christopher Rother, az amerikai Michael Hausfeld ügyvédi iroda németországi képviseletének a vezetője. A gyanú szerint a Bosch tudatában volt annak, hogy a Volkswagen „a csalás szándékával” kívánja felhasználni az általa kifejlesztett szoftvert. Sőt, a szoftver kifejezetten úgy készült a Bosch közreműködésével, hogy a motor károsanyag-kibocsátásának csökkentése érdekében felismerje, mikor áll az autó mérőpadon. Az amerikai törvények szerint szándékos esetben a tényleges kár háromszorosát is meg lehet ítélni kártérítésként.

Az okozott kár a számítások szerint tízmilliárd dollár, a kártérítési igény tehát akár harmincmilliárd dollár is lehet. Ebből azonban le kell vonni a Volkswagen által a 15 milliárd dolláros megállapodás keretében az autók tulajdonosainak a visszavásárlásra vagy javításra szánt tízmilliárd dollárt. A dolog szépséghibája azonban az, hogy a leendő felperesek még nem tudták bizonyítékokkal alátámasztani állításaikat, miszerint a Bosch egyrészt részese volt az emissziós értékek megváltoztatásának, másrészt tudatában is volt a Volkswagen „hátsó szándékainak”. A Bosch nagyon komolyan veszi a dízelmotorok vezérlő szoftverének manipulálására vonatkozó vádakat. Mint beszállító, a Volkswagen elleni vádak ismertté válásakor azonnal belső vizsgálatot indítottunk. A vizsgálat jelenleg is zajlik és folyamatosan kapcsolatban vagyunk a hatóságokkal – közölte a Bosch. A cég mindenesetre áprilisban 650 millió euró céltartalékot képzett jogi eljárásokkal kapcsolatban esetleg felmerülő kiadások fedezésére. Azt, hogy ebből az összegből mennyit szán a dízelbotrány esetleges költségeinek finanszírozására fordítani, a Bosch nem közölte.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Humán hiány: csúszik a SZEMAFOR rendszer átadása

szo júl 2 , 2016
ShareTweetPinShareCsúszik a SZEMAFOR rendszer átadása. Az EASTRON Kereskedelmi és Fejlesztő Ügynökség Kft. még az elmúlt év végén nyerte a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) tenderén, amelyet a „SZEMAFOR” informatikai rendszer tervezésére, megvalósítására és a kapcsolódó feladatok elvégzésére írtak ki. A szerződés 1. számú módosítását követően, a Vállalkozó napi működését jelentősen […]
munkaerőhiány

És még ez is...