A vizsgált modelleket három csoportra lehet osztani. Az elsőbe azok tartoznak, amelyeknél minden megfelel az előírásoknak. A második csoportba került a 22 kifogásolt modell, amelyeknél feltűnően magas nitrogén-oxid-kibocsátást mértek. Erre az a magyarázat, hogy a kipufogógáz-tisztító berendezés bizonyos hőmérséklet alatt kikapcsol, hogy ne károsodjék a motor a hidegben. Az eljárás a hatályos uniós szabályok alapján legális, de a KBA szerint a gyártók indokolatlanul széles körben alkalmazzák. Találtak például olyan modellt, amelynél már a németországi időjárási viszonyokat tekintve hidegnek nemigen nevezhető 17 Celsius fok alatt kikapcsol a rendszer, és így megugrik a károsanyag-kibcsátás. A harmadik csoportba a VW EA 189 típúsú motorral szerelt modellek tartoznak, ezeknél kimutatták annak a szoftvernek a működését, amellyel a VW tavaly szeptemberben „lebukott”. A visszahívást a második kategóriába tartozó kocsiknál rendelték el.