Digitalizáció: a magyar bankok lemaradtak

mobil bankVilágszerte a digitalizáció felgyorsítására ösztönözte a bankokat a koronavírus-járvány, a pénzintézetek hatvan százaléka bezárta vagy rövidített munkaidővel működtette fiókjait, és digitális fejlesztésbe kezdtek, ugyanakkor a magyar bankok lemaradása jelentős a digitalizáció területén.

A Deloitte elemzése szerint a legjobban teljesítő bankok, az úgynevezett digitális bajnokok tisztában vannak azzal, hogy a felhasználói élmény az ügyfélelégedettség kulcsa: 65 százalékuk felhasználói élmény szempontból a bankok top tíz százalékába tartozik. A bajnokok és a lemaradók között a számlanyitás, a biztosítási termék vásárlása terén jelentkeztek a legnagyobb különbségek. A digitalizáció a bankszektorban is kifizetődik: a felmérés szerint mind a megtérülési mutatóik, mind saját tőke jövedelmezősége terén jobban teljesítenek kevésbé digitalizált versenytársaikhoz képest – emelte ki Schenk Tamás, a Deloitte Digital partnere. Hozzátette: a legtöbb banknak még fel kell zárkóznia az end-to-end digitális értékesítési folyamatok terén. A digitális bajnokok előnye jelentős a fő termékek, mint a folyószámlák, a hitelkártyák és a személyi kölcsönök online ügyintézése terén, bár ezek online igénylése itthon is egyre inkább elérhető. A kihívó bankok (például Revolut, N26, Monzo) kezdetektől valós ügyfélproblémákra megoldást nyújtó szolgáltatásokat kínálnak, mint az úgynevezett számlamegosztás (bill splitting), amivel éttermi fizetésnél könnyen szétosztható az asztaltársaság között a fizetett számla összege.

A vizsgált kilenc magyar bank mindegyikét a követők vagy a digitálisan lemaradók közé sorolta a kutatás. A közlemény szerint a magyarországi pénzintézetek az ügyféléletút mindegyik szakaszán elmaradnak a globális átlagtól, ám a szektorban több olyan fejlesztésre is sor került, amelyek azt jelzik, hogy a hazai piac is dinamikus átalakuláson esik át. Az ilyen fejlesztések közé sorolható, hogy március óta minden magyar ügyfél számára hozzáférhető az azonnali fizetési rendszer. Ezen felül az online számlanyitás elterjedése, valamint a hitelezési folyamatok digitális elindítása is mutatja, hogy a magyar bankok is fokozatosan alkalmazkodnak a digitális csatornák használatára egyre nyitottabb ügyfeleikhez. A kutatás szerint az ügyfelek egyre inkább térnek át a hagyományos fióki csatornáról az online csatornákra és nő azok aránya, akik, ha tehetik, egyáltalán nem vennének igénybe bankfiókokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nem csak az it-biztonsággal voltak gondok a Raiffeisen Banknál

sze nov 4 , 2020
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 43 millió forint bírságot szabott ki a Raiffeisen Bankra és hatmillió forintot leányvállalatára, a Raiffeisen Corporate Lízingre belső ellenőrzési, szabályozási, kockázatvállalási és -kezelési, adatszolgáltatási, it-biztonsági, tőkekövetelmény-számítási és betétbiztosítási hiányosságok miatt, valamint kötelezte az intézményeket a jogsértések megszüntetésére – közölte a jegybank, hozzátéve, hogy a feltárt […]
forint

És még ez is...