Digitális televíziózásban a UPC az élen

teveA megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek. Decemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 67,6 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül decemberben 991 ezerről 1 005 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 921 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 123 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban 32,8 százalékról 33,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis mértékben csökkent, decemberben 34,4 százalékon áll, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 32,4 százalékra csökkent. A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,4 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,7 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,5 százalék volt — áll az NMHH jelentésében.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.