Digitális sírkövet dobott piacra egy szlovén vállalat

Digitális sírkövet dobott piacra egy maribori temetkezési vállalat – írta a helyi sajtó hétfőn. A mintapéldány bemutatása óta már ötven megrendelés érkezett a terméke.

A digitális sírkő sokkal több információ tartalmaz, mint egy klasszikus sírkő, amelyen a legtöbb esetben csak az elhunyt neve és születésének dátuma szerepel, valamint az, hogy mikor hunyt el – közölte a temetkezési vállalat, majd hozzátette: ugyanakkor a digitális kor számos új lehetőséget biztosít az életben, és azt követően is. A digitális sírkő képernyőjén, amely formájában és méretében is egy márvány sírkőre hasonlít, csak a megboldogult alapvető adatai láthatók. Ám, ha valaki megközelíti a síremléket, a mozgásérzékelők aktiválják a szerkezetet, amely levetíti a benne tárolt digitális információkat, amelyet még maga az elhunyt vagy halála után családtagjai töltöttek fel.

A helyi temetőben felállított prototípus napelemre működik. Külső mechanikus hatások okozta károknak is ellenáll a lapja, amely számos információ bemutatására alkalmas az elhunytról (videó, fénykép és szöveg), és amelyek folyamatosan váltakozhatnak. A temetkezési vállalat képviselője a szlovén közszolgálati televíziónak úgy nyilatkozott: terméküket az európai és az észak-amerikai piacra szánják. Kiemelte, hogy a digitális sírkő ára 3000 euró (929 ezer forint), és eddig már ötven megrendelés érkezett a termékre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Friedl otthagyta a Microsoftot és a Magyar Telekomhoz igazolt

sze márc 29 , 2017
Május 15-től Friedl Zsuzsanna a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettese. Hab a tortán, hogy Friedl társaság Ügyvezető Bizottságának is tagja lesz. Friedl a Külkereskedelmi Főiskolán diplomázott üzleti gazdálkodás szakirányon. Ezt követően a General Electric HR területén kezdte meg szakmai pályafutását. 2007-től a UPC Magyarországnál töltötte be a HR igazgatói pozíciót. […]

Friss, ropogós