Az Európai Bizottság a napokban új szabályokat léptet életbe, melyek rögzítik, milyen teendőik vannak a távközlési, illetve internetszolgáltató cégeknek abban az esetben, ha ügyfeleik elektronikusan tárolt személyes adatai elvesznek, azokat ellopják, vagy ha az adatok más módon sérülnek — írja az europa.eu. Az úgynevezett „műszaki végrehajtási intézkedések” azt hivatottak biztosítani, hogy EU-szerte minden ügyfél azonos jogokkal rendelkezzen a személyes adatait ért kár esetén, és hogy az EU-ban működő, határokon átívelő szolgáltatásokat nyújtó cégek egységesen tudják kezelni az ilyen helyzeteket. A Bizottság rendelete folytán mostantól világosabb szabályok rögzítik, hogy a vállalatoknak hogyan kell eleget tenniük ezeknek a kötelezettségeknek, ami pedig az ügyfeleket illeti, az új szabályozás nagyobb mértékben biztosítja számukra, hogy problémájukra kielégítő megoldás szülessen. „A fogyasztóknak tudniuk kell, ha személyes adataikban kár keletkezett, hogy megtehessék a szükséges lépéseket a helyzet orvosolására, a vállalkozásoknak pedig egyszerű szabályozásra van szükségük. Ezek az új gyakorlati intézkedések egységes keretfeltételeket biztosítanak” — jelentette ki Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke.