Dentsu: 3,3 százalékkal bővülhet idén a globális reklámpiac

dentsuA globális reklámpiac a tavalyi 7,9 százalékos bővülés után idén 3,3 százalékkal emelkedhet, a reklámköltések értéke elérheti a 728 milliárd dollárt – olvasható a dentsu kreatív, marketing- és médiaügynökség évközi előrejelzésében.

A hatvan országra kiterjedő Global Ad Spend Forecasts decemberi prognózisában még 3,5 százalékos növekedést vártak. Kiemelték: a reklámpiac idei bővülését kizárólag a médiaárak emelkedése hajtotta, a pénzromlás hatását kiszűrve a szektor 0,6 százalékkal zsugorodhat. A jelentés szerint a globális reklámpiac idei lassabb növekedése mögött a romló gazdasági tényezők, a recessziós félelmek és a magas infláció áll.

A digitális hirdetések idén 7,8 százalékkal, 424,3 milliárd dollárra emelkedhetnek, ezzel a szegmens részesedése a teljes reklámpiaci tortából 58,3 százalékot hasít ki. Az elemzésben kiemelik, a reklámpiac legnagyobb szegmense az érettségi fázisba lépett: az elmúlt két évtized kétszámjegyű növekedését követően jövőre 6,2 százalékos, 2025-ben 5,9 százalékos bővülés várható. A mérsékeltebb növekedés ellenére a szegmens részaránya a teljes piacon belül meghaladhatja a 60 százalékot 2025-ben.

A költések mintegy negyedét (23,7 százalék) kitevő televíziós hirdetések értéke 3,1 százalékkal csökkenhet, miközben a köztéri hirdetésekre 3,8 százalékkal, a rádióreklámokra 0,8 százalékkal, míg mozireklámokra 2,1 százalékkal költenek többet a hirdetők. A jelentés szerint 2023-ban folytatódik a napilapok és magazinok hirdetési piacának zsugorodása, az idén várhatóan 4,8 százalékkal csökken és ezzel részesedése 6,7 százalékra esik.

A dentsu előrejelzése szerint a köztéri költések mértéke 2026-ra már megelőzi a nyomtatott sajtóét, ezzel a harmadik legnépszerűbb hirdetési formává lép előre. Az elemzés szerint a globális reklámpiac 2024-ben 4,7 százalékkal bővülhet. A növekedést a párizsi olimpia, a labdarúgó Európa-Bajnokság, illetve az amerikai elnökválasztás is támogatja. 2025-ben a piac 3,8 százalékkal növekedésére számítanak.

A nemzetközi trendekhez hasonlóan a magyar piacon egyszámjegyű bővülésre számít a dentsu 2023-ban, elsősorban a digitális, a televíziós, valamint a kültéri hirdetéseknek köszönhetően. Reálértéken számítva a piaci költések érteke visszaesést mutat idén – közölték.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

E-kereskedelmi csomagvizsgálatban erős a NAV

csü jún 8 , 2023
Ebben az évben több mint 210 ezer vámkezelést és 28 millió e-kereskedelmi csomag vizsgálatát végezte el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). A NAV Repülőtéri Igazgatóságának igazgatója, Teleki József a hamisítás elleni világnap alkalmából tartott, hamis termékek megsemmisítésével egybekötött sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy az átvizsgált 28 millió e-kereskedelmi csomag az […]
Teleki József, a NAV Repülőtéri Igazgatóságának igazgatója

És még ez is...