mínuszos.hu

Csórók a magyar vásárlók

ZX-81

 

Regionális felmérést készített a PayPal az online vásárlási szokásokról. A magyar vásárlók több mint fele (55 százalék) dönt szinte kizárólag a legalacsonyabb ár alapján az online vásárlások során. Ez megközelítőleg azonos arány a régió többi piacán mért adatok szerint. A második leggyakoribb ok, amiért a vásárlók külföldről rendelnek meg egy terméket az, hogy a termék egyszerűen nem kapható a magyar piacon (27 százalék). A további okok között említhető, hogy a hazai vásárlók hiába keresték a termék egy bizonyos változatát (11 százalék) vagy hogy a legújabb verziót még nem lehetett itthon megvásárolni (6 százalék). Az okokat tekintve nincs lényeges különbség Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia fogyasztói között. Elektronikai cikkek közül a legnépszerűbbek az Apple, az Asus, a Sony, a HTC és a Samsung termékei, amelyek között legtöbbször a hazai kereskedők kínálatából válogatnak a vásárlók. Amennyiben külföldről rendelnek, akkor leginkább Ázsiából (22 százalék), Európából (17 százalék), valamint az Egyesült Államokból (6 százalék) érkeznek a termékek. Az olcsó alternatívákat keresők gyakran találnak az ázsiai piacra. A kutatásból kiderül, hogy legtöbben elektronikai cikkeket (26 százalék) rendelnek online, ezt követik a szoftverek (15 százalék), a ruházati cikkek (12 százalék), az ékszerek (9 százalék), valamint a parfümök és kozmetikai cikkek (5 százalék). A kutatás adatai szerint a régió fogyasztói közül a legtöbben évi 20.000 forint fölött költenek külföldi online vásárlásaik során. A magyar válaszadók közül 14 százalék évi 20.000 és 35.000 forint közötti összeget, 26 százalék viszont több mint évi 60.000 forintot költ el külföldi online piactereken és webshopokban. Ezzel az adattal a magyarországi vásárlók az utolsó előtti helyen a vannak a régióban Lengyelország előtt (22 százalék), és Csehország mögött (33 százalék). A román és a szlovák vásárlók 39 százaléka költ évi 60.000 forintnak megfelelő összeg fölött külföldi vásárlásai során.

Exit mobile version