Csiphiány miatt a kínai Nio is leállítja a termelést

chipCsiphiány miatt felfüggeszti a termelést a Tesla egyik fő kínai riválisa, a csak elektromos autókat gyártó Nio.

Az utóbbi napokban, hetekben számos nagy autógyártó, köztük a Ford, a Honda, a General Motors és a Volkswagen is kénytelen volt visszafogni a termelést. A vállalatokat váratlanul érte a félvezetők globális piacán kialakult hiány. Ráadásul egy olyan időszakban, amikor a koronavírus-járvány miatt nőtt az autók iránti kereslet. Az elektromos személyautók kínai piacán domináns Nio pénteken bejelentette, hogy a jövő héten öt munkanapra leállítja a termelést a kelet-kínai Hofej városban lévő gyárában. Mindezen túl a tervezettnél legalább ezer autóval fog kevesebbet gyártani az első negyedévben. Ez azt jelenti, hogy legfeljebb 19 500 autót tud leszállítani a Nio. Az amerikai autógyártók közül a Ford Motor arra számít, hogy akár 2,5 milliárd dollárt is elvihet idei nyereségéből a csiphiány miatti termeléskiesés. A General Motors kétmilliárd dollárra becsüli a hatást. A Volvo AB haszongépjármű-gyártó, svéd multinacionális vállalat kedden közölte, hogy a félvezetők globális piacán kialakult hiány jelentősen visszaveti a termelést és így nyereségét is a második negyedévben. A Volvo, amely 18 országban működtet gyárakat, áprilisban ugyancsak a termelés leállítására kényszerül.

A csiphiánynak az az oka, hogy a készleteket lefoglalták az olyan elektronikai fogyasztási cikkeket előállító vállalatok, mint az okostelefon-gyártók, amelyek a fejlettebb és nagyobb haszonnal eladható félvezetőket vásárolják. A hiány kialakulásában a kínai technológiai vállalatokat sújtó amerikai szankciók is szerepet játszanak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.