mínuszos.hu

Csalókra figyelmezetet a Magnet Bank

magnetBank bankkártyaA csalók az ügyfeleket telefon keresik, először általában valamely nagyobb pénzintézet nevében. Gyakran a telefonszámot meghamisítva azt a látszatot keltik, hogy a hívás a bank valódi telefonszámáról érkezik. Amikor a hívott tájékoztatja az elkövetőket, hogy nincs az említett banknál számlája, készségesen „átkapcsolják” a másik bankhoz. Az elkövetők valamilyen tranzakció visszavonásra, ellenőrzésre vagy folyamatban lévő csalásra hivatkozva, elkérik az ügyfelek a bankkártyáinak azonosítóit (lejárati dátum, kártyaszám, CVC kód), de akár a NetBankhoz belépést biztosító kódokat is (felhasználónév, jelszó, egyszer használatos kódszó), vagy távoli elérést biztosító programok, alkalmazások telepítését kérik. A bűncselekmények megelőzése, kárcsökkentés érdekében tájékoztatunk, hogy semmilyen pénzintézet sem kéri telefonon, vagy más módon az ügyfelek azonosítóit.

Amennyiben az alábbiakat tapasztalod, felmerül a bűncselekmény gyanúja:
– A bankok telefonos ügyfélszolgálatai nincsenek kapcsolatban, ügyfeleket nem irányítanak át egymáshoz.
– A bank nem kér bankkártya adatokat, így bankkártyaszámot, pin kódot, cvc kódot.
– A bank nem kéri el a netbanki felhasználónevet, belépési jelszót, sem a belépéshez utaláshoz szükséges egyszer használatos kódszót, mely sms-ben vagy push üzenteben érkezik.
– A bank nem kéri, ügyfeleitől, hogy bármilyen programot (pl. TeamViewer, AnyDesk) telepítsenek eszközeikre.
– Banktól e-mailben kapott felhívás, figyelmeztetés esetén mindig ellenőrizze a feladó tényleges e-mail címét, és azt, hogy az üzenetben szereplő hivatkozás valójában hova mutat!


 

Exit mobile version