mínuszos.hu

Csalássorozat, amelyet tavaly május óta nem tudtak biztosan megállítani

Dell-OptiplexA Dell nemzetközi ügyfelei közül sokat megpróbáltak átverni tömeges hamis support hívásokkal. A csalók a cég alkalmazottai nevében jelentkezve olyan adatokat is be tudtak mondani, mint az ügyfél neve, a számítógép típusa és sorozatszáma, és a valódi ügyfélszolgálattal korábban lebonyolított utolsó technikai probléma részletei. Már tavaly nyáron felvetődött a kérdés, honnan juthattak a csalók ilyen bizalmas természetű információkhoz. Erre kétféle válasz létezhet: vagy feltörték a Dell-t vagy egy (volt) korrupt alkalmazott élt vissza az adatokkal.

Biztosat nem tudni, ám e két változat mellett még egy harmadik lehetőség is nyitott: ugyanis tavaly novemberben felfedeztek egy olyan, a legtöbb Dell gyártmányú számítógépen jelenlévő sebezhetőséget, amelyek az úgynevezett eDellRoot tanúsítvány miatt – ez sajnálatos módon mindenhol egy azonos privát kulcsot használ – lehetőséget biztosít a távoli támadóknak, hogy bizalmas adatokat lopjanak a felhasználóktól. Igaz, ehhez aztán később jelent meg szoftverfrissítés, de azt sokan vagy nem is ismerik vagy eddig még nem alkalmazták.

A 2015. májusa óta zajló csalássorozatot a Dell látszólag azóta sem tudta megállítani, ami elég ijesztőnek és érthetetlennek tűnik. Biztonsági szakemberek emiatt azt tanácsolják az ügyfeleknek, hogy a részletes ügyféladatokat és a Dell ügyfélszolgálattal korábban lefolytatott technikai támogatási előzményeket tekintsék úgy, mintha teljesen biztosan ellopták volna, így legyenek kellően bizalmatlanok, és óvatosak, ha valaki ezek ismeretében váratlanul jelentkezik náluk — olvasható az ESET közleményében.

Exit mobile version