A jegybank és a fogyasztóvédelmi hatóság szerint ez a szolgáltatás jelentős biztonsági kockázatot jelenthet
Utóbbi (például webáruházban történő fizetésnél) az ügyfél internetbanki belépési azonosítóit elkérve, és azt felhasználva, a fogyasztó nevében ad fizetési megbízást annak bankszámlája terhére. A rendszer a vásárlót, aki az új online átutalás fizetési módot választja, automatikusan átirányítja egy online fizetési felületre, ahol az ügyfélnek az internetes bankoláshoz használt belépési adatait kell megadnia, valamint az átutalást egy egyszeri azonosító, fizetést jóváhagyó kóddal kell engedélyeznie. Ténylegesen tehát a netbankját használja, de nem a számlavezetője, hanem a harmadik fél szolgáltató fizetési felületén keresztül.
A jegybank és a fogyasztóvédelmi hatóság szerint ez a szolgáltatás jelentős biztonsági kockázatot jelenthet a fogyasztók számára, mivel ők harmadik személynek engedik át a bankszámlájuk feletti rendelkezést, és az ehhez szükséges egyedi azonosító adatokat. A harmadik fél szolgáltató tevékenysége jelenleg nem sorolható a pénzforgalmi szolgáltatások körébe, így az MNB által fogyasztóvédelmi szempontból sem felügyelt tevékenység. Az NFH ugyan rendelkezik általános hatáskörrel (például panaszkezelés, ügyfélszolgálat) ezen tevékenységet illetően, azonban az esetleges károk miatti igények kizárólag bírósági úton érvényesíthetőek — írja az MTI.