Csak ésszel érdemes álláshirdetésre használni a Facebookot

Hadi-LaszloMa már a vállalati személyzetisek egyre nagyobb része épít a közösségi médiára, amikor új munkatársak keresésébe vág — állítja Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója. Nem mindegy azonban, hogy ez hogyan történik. Sokan átesnek a ló túloldalára és azt gondolják, hogy a Facebook minden állás meghirdetésére alkalmas, hiszen szinte mindenkihez el lehet vele jutni. Ez azonban nem így van – véli Hadi. Egy nagy áruházlánc esetében a facebookos toborzási kampányunk hatására augusztusról szeptemberre 33 százalékkal ugrott meg a jelentkezők száma, szemben az egy évvel korábbi, kampány nélküli időszakkal, amikor 13 százalékos volt a növekedés.

Az egyedi pozíciók esetében azonban kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát. A döntéshez mérlegelni kell mekkora a célcsoport, mennyire lehet finomra hangolni a lehetséges jelöltek elérését, mi lehet az állásokra történő jelentkezés mozgatórugója, és így tovább. Mi úgy látjuk, hogy a direkt keresések esetében a Facebook nem csodarecept, hanem a direkt megkeresések melletti, azokat kiegészítő eszköz lehet – jelentette ki a szakember. Egy Facebookra tervezett, kreatív, vonzó és sok megosztást kínáló álláshirdetés sokkal nagyobb eséllyel vezet sikerre, akár még a magasabb pozíciók esetében is. Egyik legutóbbi megbízásunk során a hagyományos „fejvadász” munkával és egy facebookos kampánnyal egyaránt hét-hét vállalati jogász jelöltet tudtunk az ügyfélnek felsorakoztatni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.