mínuszos.hu

„Csak” a családok, kórházak és az ügyfélszolgálatok járnak rosszul a telefonadóval

telefon

A családok, kórházak és az ügyfélbarát ügyfélszolgálatok járnak rosszul a telefonadóval a telekommunikációs tanácsadással foglalkozó SciamuS Kft. számításai szerint, a cég úgy véli, ahogy tehetik, a szolgáltatók az új adót az ügyfelekre terhelik. Bár a törvény értelmében a szolgáltatók rövid távon nem terhelhetik át az új adót az előfizetőkre, a meglévő szerződéseiket nem módosíthatják, ám hosszú távon ez elkerülhetetlen lesz. Az adó hatására a szolgáltatók vagy megszüntetik a csoporton belüli, gyakran nulla forintos perdíjat, vagy a látványos áremelést elkerülendő, a havi díjat emelik, a SciamuS számításai szerint körülbelül ötven százalékkal.

Azok az intézmények, vállalatok, amelyek nem használnak vezetékes telefont, mert csoporton belüli hívásokkal oldják meg a kommunikációt munkaidőben, szintén nem járnak jól. Ebbe a csoportba tartozik több kórház is, amelyeket kifejezetten hátrányosan érint majd a módosítás, hiszen kommunikációs költségeik lényegesen nőnek. A közlemény szerint hátrányosan érinti a változás a dolgozói és családi csomagokat is, vagyis a munkavállalókat és családjaikat, akik eddig ingyen beszélhettek egymással. A jövőben ezt lényegesen drágábban tehetik meg. A kék és zöld számok, vagyis a helyi tarifával, illetve az ingyen hívható számok szintén adókötelesek, amely azon szolgáltatókat, bankokat, közmű szolgáltatókat terheli, amelyek ügyfélbarát ügyfélszolgálatot üzemeltetnek — írja az MTI.


 

Exit mobile version