CARCOM: Kulturáltabbá tennék a közlekedést

CARCOMMegérkezett a világ első GPS helymeghatározáson alapuló autós kommunikációs platformja a CARCOM.

A világon elsőként a magyar autósok tesztelhetik a nemzetközi használatra is alkalmas applikációt, amely mobilinternet alapú beszédkapcsolatot biztosít az egymást nem ismerő autósok között is. Az ötletgazda szándéka a közösségépítés és az operatív együttműködés, amelyek -legalábbis a fejlesztők szerint- látványosan fejleszthető a közlekedési morál. Lényege, hogy a mindenkori „beszédcsoportok” szervezése a helymeghatározáson alapul, de kínál lehetőséget a pillanatnyi helyzetüktől független zárt csoportok (például taxi, kamionosok, családok, baráti társaságok, munkahelyi flották, és így tovább…) együttműködésére is.

A CARCOM nem más, mint egy mobiltelefon hálózaton működő speciális „adó-vevő”. Egy új lehetőség a kialakuló rendkívüli közlekedési helyzetek (balesetek, időjárás, útviszonyok, torlódások, és így tovább…) operatív kezelésére. Befogadó operatív kommunikációs lehetőséget kínál azoknak a szerveknek, szervezeteknek, amelyeknek „dolguk van” a közúton közlekedőkkel, mint például a rendőrség, a mentők, a tűzoltóság, a katasztrófavédelem, az autómentők és mások számára.

Kérdések – válaszok

Megérdeklődtük a fejlesztő társaságtól, hogy mennyibe került az alkalmazás kifejlesztése, kíváncsiak voltunk, hogy hogyan lesz bevételük az applikációból, illetve azt, hogy mi támasztja alá azt az állításukat, hogy az app emelni fogja a közlekedési kultúrát, azaz egy közlekedési konfliktus bekövetkeztekor nem a dudát, vagy a villogót fogják használni az éppen indulatba kerülő autósok, hanem előveszik az okostelefonjukat, és ott némi simogatás után kulturáltan kommunikálni kezdenek a konfliktus résztvevői? Az alábbi válaszokat kaptuk kérdéseinkre Madár Zoltántól, az alkalmazást kifejlesztő társaság tulajdonosától:

– Egy ilyen applikáció fejlesztési költsége -az ötletgazda hathatós közreműködésével is-, meghaladja a tízmillió forintot.
– A beszélgetések rögzítésre kerülnek és szükség esetén időre, helyre és forgalmi rendszámra visszakereshetők. Jó lesz a felelősséget is átgondolva megszólalni! Hozzáértők véleménye szerint érdemes az embereknek a mindenkori konfliktus helyzetet – lehetőség szerint – azonnal kitárgyalni, mert ezzel elejét vehetjük a további konfliktusoknak. Szakértők megállapítása továbbá, hogy a „közösséghez tartozás érzése” toleránsabbá, empatikusabbá teszi a „tagokat” a közösségük ügyeivel kapcsolatosan.
– Az üzleti modell: A fejlesztést önerőből finanszíroztuk. A potenciális piac érdeklődésének felkeltése és meggyőzése az app hasznosságáról, amelynek reklám-marketing költségét 100-200 millió forintra becsüljük Ehhez esetlegesen tőkeerős partnert/partnereket keresünk, tulajdonrész átadása fejében. A kritikus tömeg – tízezer regisztráló, ami már bizonyíthatja a piac valós érdeklődését a szolgáltatás iránt, és megalapozhatja a fizetős szolgáltatás bevezetését- elérését követően előfizetői díjat fogunk számlázni a felhasználóinknak, ez 1000 forint+ÁFA/év lesz a természetes személyeknek, és 2000 forint+ÁFA/év a jogi személyeknek. A nagyságrendek érzékeltetése érdekében: a hazai gépjárművek száma >3 milliónál, jogosítvánnyal rendelkezők száma >4 milliónál, az okostelefonon mobilnetet előfizetők száma >7 milliónál.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Van ellenszer a pénzügyi bűnözők ellen

sze máj 22 , 2024
A pénzügyi szolgáltató központoknál (bankok, biztosítók) hatékony, rugalmas és információvezérelt kockázatértékelésre van szükség a pénzügyi bűnözés (például a csalások) elleni küzdelemben. Horváth Csaba, a Deloitte pénzügyi bűnözéssel foglalkozó csapatának szakértője elmondta, hogy a kockázatértékelés a biztosítók és a bankok számára egyet jelent az őket érintő veszélyek azonosításával és a felmerülő […]
Horváth Csaba, Deloitte

És még ez is...