Büntetik a nem hitelesített oldalakat a webkeresők

httpsA webes keresők büntetik azokat az oldalakat, amelyek nem “hitelesek”, azaz a Google, a Bing vagy a Mozilla is hátrasorolja a találati listájában ezeket az oldalakat. „A modern üzlet, különösen az online üzlet egyértelműen a bizalomra épül. Az SSL pedig az üzleti bizalom alapvető eszköze az interneten. Ha egy cég nem szeretne lemaradni a digitális evolúcióban, előbb vagy utóbb lépnie kell: az SSL hiánya egyértelműen online versenyhátrányt jelent. A szolgáltatás egyáltalán nem luxus kategória: éves szinten néhány ezer forintból megváltható” – állítja Molnár Ferenc, a NetLock Kft. ügyvezető igazgatója.

Magyarország egyik vezető webáruház-fejlesztő cége, a ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője, Zajdó Csaba szerint – bár a magyar webáruházak nem kezelnek bankkártya adatokat – számos olyan üzletileg érzékeny adat kerül hozzájuk, amit a kommunikáció során fontos védeni az illetéktelen behatolóktól. Ezt nem lehetséges SSL nélkül hatékonyan megtenni. Tapasztalata szerint főként tévhitek, valamint az információhiány fogja vissza az SSL iránti igényt a kkv-k körében. Ilyen tévhit például, hogy az SSL árt a SEO-nak, azaz a keresőbeli helyezéseknek, holott az SSL használatát most már kifejezetten támogatja a Google és minden nagyobb kereső. Az a hiedelem is visszafogja a biztonságosabb vásárlás terjedését, hogy az SSL beüzemelése a már működő webáruházak esetén komoly technikai átalakításokkal jár együtt, pedig ez nem így van – jelentette ki Zajdó.

Miben segít az SSL tanúsítvány?
Az SSL tanúsítvány a weboldal látogatóit védi. Az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett egyéb fontos feladatokat is ellát: hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.