Brutálisan jó üzlet az internetszolgáltatás

antennaTovább nőtt az internet előfizetések száma 2015 első negyedévében: elérte a 7,4 milliót, ez tizenkét százalékkal több az előző év azonos időszakinál – derül a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján elérhető adatokból. A KSH szerint a piac folyamatos koncentrálódása miatt az előfizetések több mint 93 százalékát hét szolgáltató biztosítja. A vizsgált időszakban az internet-előfizetések nyolcvanegy százaléka volt egyéni, míg 19 százaléka üzleti, ez az előző év azonos időszakához viszonyítva két százalékpontos eltolódást jelentett az egyéni előfizetések irányába.

Az elemzés arra is rámutatott, hogy az első negyedévben a vezeték nélküli internet – ezen belül a legnagyobb részt képező mobilinternet – tizenhat százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, valamint, hogy az összes internet-előfizetés hatvanöt százalékát a mobilinternet adta. Az így bonyolított adatforgalom 9,3 ezer terabyte volt, harminchét százalékkal több az egy évvel korábbinál. A KSH szerint az idei év első negyedévében az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel megközelítette a negyvennégy milliárd forintot, ami folyó áron 6,2 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel harmincnyolc százalékát a mobilinternetes előfizetések adták, ami tizenegy százalékos növekedést jelent 2014 első negyedévéhez képest.

A KSH adatai szerint a távközlési szolgáltatók (internet, kábeltelevízió, telefon) távközlési tevékenységéből származó 2015. első negyedéves nettó árbevétele 207,9 milliárd forint volt, ami folyó áron 4,8 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában elért 198,3 milliárd forintot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Jövőre is marad az it-termékek és háztartási kisgépek iránt kereslet

sze jún 17 , 2015
A következő egy évben is megmaradhat a nagy kereslet az it-termékek és a háztartási kisgépek iránt, ugyanis a magyarok 67 százaléka számítástechnikai, 57 százaléka pedig háztartási kisgépek beszerzését tervezi – derül ki a GfK Hungária Piackutató Kft. anglomán elnevezésű reprezentatív felméréséből. Az Elektro Shopping Monitor eredményei szerint az elmúlt két évben […]
bevásárló kosár, kiskereskedelem