Botrány: eladná az előfizetők mozgásának adatait a Telefónica

 

A mobiltelefonok helyzetére, vagyis az ügyfelek mozgására vonatkozó adatokat is értékesítené a Telefónica spanyol mobilszolgáltató. Az új szolgáltatással életkor és nem alapján képzett csoportok mozgását, illetve tartózkodási helyét lehet megállapítani, ami értékes információ lehet például egy új bolt megnyitását tervező kereskedelmi láncnak, hiszen így olyan helyen bérelhet üzlethelyiséget, ahol gyakran megfordulnak a célcsoport tagjai. Német lapjelentések szerint a Telefónica a német központú Gfk nemzetközi piackutató társasággal fejlesztette ki az új szolgáltatást, amelyet jelenleg Nagy-Britanniában tesztelnek, és a tervek szerint elsőként Nagy-Britanniában, majd Németországban kínálnak majd. A technológia nem új, az viszont egyedülálló, hogy a mobiltelefonok helyzetére vonatkozó adatokra építve a reklám- és marketingszakma számára fejlesztett szolgáltatást indítanak, vagyis eladják az előfizetők mozgásáról tárolt adatokat. Jogvédő szervezetek bírálják az elképzelést, ám a Gfk hangsúlyozza, hogy a szolgáltatás révén nem lehet azonosítani az előfizetőket, mert csak összesített adatokat kínálnak. (Még! a -szerk- megj.) A tervet a német gazdasági minisztérium is elutasítja. A készülékek helyzetének meghatározását lehetővé tévő információk kereskedelmi forgalmazása tilos, akkor is, ha az adatokat anonimizálják – idézte a tárca szóvivőjét a Handelsblatt nyomán az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Saját okostelefont készít a Microsoft?

pén nov 2 , 2012
ShareTweetPinShare  Saját okostelefon modellt tesztel a Microsoft – írja Business Insider és a Wall Street Journal pénteki online kiadása ázsiai alkatrészgyártó vállalatok által kiszivárogtatott értesülésekre hivatkozva. A Microsoft lépését szakértők az üzleti modellnek az Apple által alkalmazotthoz hasonló irányba való módosításaként értelmezik. A Microsofttal ellentétben az Apple saját maga tervezi […]
iPhone

És még ez is...