Blog indítása – A kezdeti lépések

Blog indításManapság már nagyon egyszerű dolgod van akkor, ha blogot szeretnél indítani. Ha találtál egy témát amiről szívesen írnál, akkor számtalan felület közül választhatsz és akár perceken belül nekiláthatsz a megjelenés kialakításának és az első bejegyzésed megírásának.

Manapság már nagyon egyszerű dolgod van akkor, ha blogot szeretnél indítani. Ha találtál egy témát amiről szívesen írnál, akkor számtalan felület közül választhatsz és akár perceken belül nekiláthatsz a megjelenés kialakításának és az első bejegyzésed megírásának.

Ebben a bejegyzésben a blogolás technikai oldalát szeretném neked röviden bemutatni, hogy zökkenőmentes legyen az indulás. Kezdjünk is bele!

Platfom kiválasztása

Ahhoz, hogy belekezdj a publikálásba értelemszerűen szükséged lesz egy online platformra, ahol igényes megjelenés mellett oszthatod meg gondolataid a látogatóiddal. Ma már elég nagy kínálatból választhat az aki blog felületet keres.

Ezek a felületek gyakorlatilag egyszerű weblapok egy-egy könnyen kezelhető vezérlőpulttal ellátva. Két formájukat különböztetjük meg a saját és nem saját üzemeltetésű oldalakat.

Az első kategória olyan blogokat jelöl, ahol ugyan neked kell előfizetni egy tárhelyre és domain címre, de a tárhelyedre telepített szoftvernek köszönhetően nem kell mástól blog felületet bérelned.

A második kategória olyan bérelhető, vagy akár ingyenes felületeket jelöl, amelyek ugyan mások tulajdonában állnak, de technikailag semmi dolgod nem lesz az indulás során. Regisztrálsz és akár azonnal elkezdhetsz írni.

A saját üzemeltetésű weboldalak előnyei, hogy nem vagy kiszolgáltatva egy szolgáltató cégnek, nem lesznek megkötések a blog megjelenésével és funkcionalitásával kapcsolatban. Továbbá a blog tartalma is saját tulajdonban marad.

A hátrány, hogy lassabb lesz az indulás, mert neked kell megteremteni a technikai feltételeket. Emellett lesz némi költsége a tárhelynek és a választott domain névnek.

A második kategória hátrányait már felsoroltam, szóval nézzük az előnyöket.

A fentiekért cserébe könnyű kezelhetőséget, a legtöbb helyen megfelelő ügyfélszolgálati támogatást és némi potenciális promóciót kapsz az oldal felületein.

Tippek a jobb minőségű bejegyzések érdekében

Ha megvan a szimpatikus weboldal, akkor nincs más hátra, mint nekikezdeni az írásnak. Hogy könnyebben menjen a folyamat három tippet tudok megosztani.

  1. Kezdj mindig legalább egy vázlat elkészítésével. Nagyban lerövidíti az íráshoz szükséges időt az, ha már előre tudod, hogy melyik bekezdésben miről is szeretnél írni. Azt is érdemes megnézni mások mit írnak az adott témáról, hátha ad némi inspirációt.
  2. Próbálj kialakítani egy “menetrendet”. A legtöbben szeretik az előre felvázolt terv alapján blokkonként megírni a bejegyzést. Ám vannak olyanok is, akik egy alkalommal képesek egy hosszabb bejegyzést is megírni. Próbáld ki melyik megközelítés testhezállóbb számodra.
  3. Mindig nézd át a kész bejegyzést akár többször. Ha valami nem kerek, akkor fogalmazd meg másképp, fordíts időt a korrektúrázásra és bontsd a bejegyzést jól olvasható logikai blokkokra.

Honnan szerezz olvasókat?

A harmadik gyakran felmerülő téma, hogy honnan szerezz olvasókat a frissen elindult blogodra? Szerencsére számos opciót biztosít számunkra az internet.

  1. Közösségi média: Készíts profilokat a népszerűbb alkalmazásokon és a blog bejegyzésekkel párhuzamosan kezdj el posztolni Instagramon, Facebookon, vagy épp Tiktokon.
  2. Keresőoptimalizálás: A folyamat lényege, hogy úgy optimalizálod a weboldalad és annak tartalmát, hogy adott kifejezésekre minél előrébb kerülj az olyan keresők találatai közt, mint a Google, vagy a Bing. Ennek első lépése, hogy a technikai alapok rendben legyenek a blogodon. Ez megnövelheti a
  3. weblap költségeit,
  4. de hosszútávon megtérülő befektetésről van szó.
  5. Hirdetések: Anyagi befektetést igényel, de rendkívül hatásos lehet egy-egy Google Ads, vagy Facebook hirdetési kampány elindítása.
  6. Email marketing: Már a kezdetektől érdemes elkezdeni gyűjteni a látogatók elérhetőségeit, így a későbbiekben emailben is fel tudod velük a kapcsolatot.

Remélem hasznodra volt ez a rövid összefoglaló és segítséget nyújt a saját blogod elindításában. Nem tudok más javasolni csak, hogy jól válaszd meg a platformot, majd kezdj bele az írásba minél hamarabb. Aztán ha megvannak az első bejegyzések szánj időt arra is, hogy forgalmat terelsz a blogodra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Vámos szerint lelassult az online kereskedelem növekedése

hét jan 3 , 2022
Tavaly 2020-hoz képest három százalékkal nőtt a kereskedelmi forgalom, ami azt jelenti, hogy meghaladta a 2019-es, vagyis a járvány előtti szintet is – jelentette ki az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György közölte, hogy a kereskedelmi forgalom ősztől öt-hat százalékos növekedést mutatott a megelőző évhez képest, az ünnepi időszakot megelőzően […]
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára

Friss, ropogós