A szervezet közleménye szerint tavaly 26 500 alkalommal fordultak konzorciumi partnerük, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány telefonos és online segélyvonalához, amely kifejezetten az internetbiztonsághoz kötődő kérdések megválaszolásában, az internethasználathoz kötődő rossz élmények feldolgozásában segít a gyerekeknek, fiataloknak, de fogadja aggódó felnőttek hívásait is. Tapasztalatuk szerint erre egyre nagyobb igény van. A legtöbben változatlanul az internetes ismerkedés, az online kapcsolatfenntartás dilemmái, nehézségei vagy éppen veszélyei miatt kértek segítséget. A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt. által üzemeltetett Biztonságosinternet Hotline online felületén keresztül 2015-ben 1613 bejelentés érkezett. A szakemberek a jogellenes tartalmakat eltávolították és 439 jogsértőnek minősített, szexuális kizsákmányolásra utaló bejelentést továbbítottak az Országos Rendőr-főkapitányságnak.