Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon.
A GKID felmérése szerint sok felhasználónak még új ez a fajta szolgáltatás. Mivel az előfizetéses hűségprogramok csak néhány éve jelentek meg Magyarországon, ezek még mindig újdonságnak számítanak: tízből öt online vásárló saját bevallása szerint nincs teljesen tisztában azzal, hogy pontosan mit is kínálnak a webáruházaknál ezek a havi/éves díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások.
A vizsgálat szerint a legtöbben az eMAG Genius nevű hűségprogramjáról hallottak: az online vásárlók 17 százaléka találkozott már a programmal. A második legismertebb a TESCO online club hűségakciója, 12 százalékos ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10 százalékos ismertséggel. A Foodora Pro-ról 9 százalék, a Wolt+-ról 8 százalék, az Amazon Prime-ról 8 százalék hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4 százaléka ismeri. A válaszadók 57 százaléka nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.
Felhasználói bázisok tekintetében a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket. A GKID felmérése szerint az eMAG Genius a legnépszerűbb ezek közül, a mintegy 4,2 millió magyar online vásárló 2,7 százaléka tagja ennek a hűségprogramnak – derül ki a GKID legfrissebb felméréséből. Azok körében, akik már legalább egy előfizetéssel rendelkeznek, az átlagos havi költés 1486 forint.
Ezért hasznosak a hűségprogramok a magyar online vásárlók számára
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30 százalék), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27 százalék) a felmérés szerint. A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.
Az előfizetéses hűségprogramok újdonságnak számítanak a magyar piacon: ezt a modellt csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni. Ezek a programok számos előnnyel járnak a gyakran vásárlók számára, amelyek összességében lojalitást építenek és növelik a felhasználói élményt — mondta el a kutatási eredményekről Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója.