Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok

Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadójaAz online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon.

A GKID felmérése szerint sok felhasználónak még új ez a fajta szolgáltatás. Mivel az előfizetéses hűségprogramok csak néhány éve jelentek meg Magyarországon, ezek még mindig újdonságnak számítanak: tízből öt online vásárló saját bevallása szerint nincs teljesen tisztában azzal, hogy pontosan mit is kínálnak a webáruházaknál ezek a havi/éves díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások.

A vizsgálat szerint a legtöbben az eMAG Genius nevű hűségprogramjáról hallottak: az online vásárlók 17 százaléka találkozott már a programmal. A második legismertebb a TESCO online club hűségakciója, 12 százalékos ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10 százalékos ismertséggel. A Foodora Pro-ról 9 százalék, a Wolt+-ról 8 százalék, az Amazon Prime-ról 8 százalék hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4 százaléka ismeri. A válaszadók 57 százaléka nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.

Felhasználói bázisok tekintetében a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket. A GKID felmérése szerint az eMAG Genius a legnépszerűbb ezek közül, a mintegy 4,2 millió magyar online vásárló 2,7 százaléka tagja ennek a hűségprogramnak – derül ki a GKID legfrissebb felméréséből. Azok körében, akik már legalább egy előfizetéssel rendelkeznek, az átlagos havi költés 1486 forint.

Ezért hasznosak a hűségprogramok a magyar online vásárlók számára

Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30 százalék), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27 százalék) a felmérés szerint. A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.

Az előfizetéses hűségprogramok újdonságnak számítanak a magyar piacon: ezt a modellt csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni. Ezek a programok számos előnnyel járnak a gyakran vásárlók számára, amelyek összességében lojalitást építenek és növelik a felhasználói élményt — mondta el a kutatási eredményekről Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója.

Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatójaAz eMAG saját Genius előfizetéses hűségprogramjának felhasználóinak száma csaknem elérte a 140 ezret. A felmérés eredményei szerint a tipikus magyar internetes vásárlóként definiálható válaszadók 36 százaléka rendelt az eMAG-tól az elmúlt egy évben, ami a legmagasabb eredmény az előfizetéses hűségprogramot kínáló hat cég közül. Egy tipikus helyi eMAG-ügyfél átlagosan 5,1 alkalommal vásárolt az elmúlt évben, a leggyakrabban a 30-39 éves korosztályban (6,8 alkalom/év). A férfi vásárlók gyakrabban vásárolnak az eMAG-on (6,1 alkalommal/év), mint a nők (3,9 alkalom/év).„Büszkék vagyunk arra, hogy a bevezetést követő két hónap alatt közel 140 ezer ügyfelünk próbálta ki az idén május végén bevezetett eMAG Genius szolgáltatásunk előnyeit. A GKID felmérésének eredményei szerint a szolgáltatásunkat kipróbálókat különösen lenyűgözték az ingyenes csomagautomata és házhozszállítás feltételei és minimális rendelési értékei, valamint a Geniust aktiváló ügyfeleinknek kínált exkluzív kedvezmények. Természetesen a nyár folyamán továbbfejlesztjük a szolgáltatást, hogy a közelgő iskolakezdési és ünnepi szezonban még több ügyfelünk részesülhessen az előnyeiből” – kommentálta az eredményeket Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Csak óvatosan, ha WhatsAppot használsz!

vas aug 4 , 2024
A WhatsApp for Windows legújabb verziójának egyik sérülékenysége lehetővé teszi Python és PHP mellékletek küldését. Nem blokkolja a windowsos WhatsApp a Python és PHP szkripteket. Ezek a fájlok figyelmeztetés nélkül lefutnak, amikor a felhasználó (címzett) megnyitja azokat. A BleepingComputer tesztjei megerősítették, hogy a szoftver nem blokkolja a Python fájlok és […]
WhatsApp

És még ez is...