Göndör László projektigazgató elmondta: a hívásfogadási központok működtetése, vagyis május óta két és fél millió segélyhívást regisztráltak, ezek 80 százaléka volt fals. Ez nem feltétlenül rosszindulatú telefonokat jelent, de sokan például csak információszerzés céljából hívják fel az egész Európában egységesen használható 112-t, más segélykérésekről pedig kiderül, hogy nem igényelnek beavatkozást.
A két központban, amelyek azért működnek párhuzamosan, hogy műszaki hiba esetén az egyik is le tudja fedni az országot, 760-an dolgoznak és 11 nyelven fogadják a hívásokat. Angolul, franciául és németül mindig tudnak kommunikálni, és a hívást automatikusan olyan nyelven beszélő operátorhoz kapcsolja a rendszer, amilyen országhívószámú telefonról a hívás érkezik. A kormányzat tervei közt szerepel a 104-es (mentők), a 105-ös (tűzoltók, katasztrófavédelem) és a 107-es (rendőrség) hívószámok becsatornázása is a közös 112-es segélyhívó rendszerbe.