Befejeződött a 112-es segélyhívószám bevezete: nem volt olcsó

telefonxA hívásfogadás és a tevékenységirányítás szétválasztásával befejeződött a 112-es segélyhívószám bevezetésének projektje Magyarországon – jelentette be a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség elnöke szerdán Budapesten. A kormányzat azért döntött a hívásfogadás és a tevékenységirányítás szétválasztásáról, mert Magyarországon a fals, vagyis beavatkozást nem igénylő segélykérő hívások aránya meghaladja a hetven százalékot. A projekt keretében uniós támogatással, mintegy ötmilliárd forint felhasználásával Szombathelyen és Miskolcon létrehoztak két hívásfogadási központot, amelyek kiszűrik a fals hívásokat, így a hatóságok a beavatkozást valóban igénylő esetekre tudnak koncentrálni.

Göndör László projektigazgató elmondta: a hívásfogadási központok működtetése, vagyis május óta két és fél millió segélyhívást regisztráltak, ezek 80 százaléka volt fals. Ez nem feltétlenül rosszindulatú telefonokat jelent, de sokan például csak információszerzés céljából hívják fel az egész Európában egységesen használható 112-t, más segélykérésekről pedig kiderül, hogy nem igényelnek beavatkozást.

A két központban, amelyek azért működnek párhuzamosan, hogy műszaki hiba esetén az egyik is le tudja fedni az országot, 760-an dolgoznak és 11 nyelven fogadják a hívásokat. Angolul, franciául és németül mindig tudnak kommunikálni, és a hívást automatikusan olyan nyelven beszélő operátorhoz kapcsolja a rendszer, amilyen országhívószámú telefonról a hívás érkezik. A kormányzat tervei közt szerepel a 104-es (mentők), a 105-ös (tűzoltók, katasztrófavédelem) és a 107-es (rendőrség) hívószámok becsatornázása is a közös 112-es segélyhívó rendszerbe.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

EU-s pénzből korszerűsödött a rendőrség közép-Magyarországon

pén szept 26 , 2014
Az Európai Unió kétmilliárd forintos támogatásával korszerűsítette elektronikus feldolgozórendszerét a közép-magyarországi régióban a rendőrség – jelentette be az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) gazdasági főigazgatója az MTI tudósítása szerint. Kovács István közölte, hogy a fejlesztés nyomán már olyan ügyeket intézhetnek elektronikus úton az állampolgárok, mint a közérdekű panasz, a vadászati célú lőfegyvertartási […]