Barion: növekvő árbevétel

Judik Balázs, a Barion Payment Zrt. marketing igazgatójaMár több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég 2023-ban összesen 6,8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon.

Az elmúlt évet 1,3 millió eurós nyereséggel és közel 60 százalékos árbevétel növekedéssel zárta a magyar Barion, emellett négyszeresére nőtt az adózott eredményük is, vagyis a hatékony működés terén is nagyot léptek előre. A 2015-ben alapított fintech cég küldetése egyszerű: kényelmes és elérhető fizetési megoldásokkal készpénzmentes társadalmat építeni. Ennek érdekében az okos online- és mobilfizetési fejlesztések mellett adatvezérelt eszközöket is kínálnak partnereik számára, hogy azok a lehető legjobb üzleti döntéseket hozhassák meg, sőt, 2019-ben egy reklámtechnológiai termékkel is előálltak, ami Barion Target nevet viseli. A piac meghálálta a folyamatos innovációra alapuló szemléletet és a sokoldalú szolgáltatási portfoliót – a Barion ma már több mint 17 ezer e-kereskedőt és félmillió felhasználót szolgál ki többek között Ausztriában, Csehországban, Németországban, Szlovákiában vagy éppen Magyarországon, miközben már újabb piacok felé kacsintgat.

Új technológiák és lokációk a célkeresztben

Az elsődleges stratégiai célt tehát most a nemzetközi terjeszkedés jelenti a Barion számára, amely a lokális valutákra és fizetési módokra fókuszáló termékfejlesztésekben, illetve a helyi partnerségek kialakításában jelentkezik. Ugyanakkor a szabályozási környezet és a kártyatársasági előírások folyamatosan változásai, valamint az ezeknek való megfelelés is állandó kihívást jelent a fintech cég számára – de még így is marad kapacitás a már meglévő portfolió frissítéseire. „Gőzerővel dolgozunk a román és a lengyel piacnyitáson, amely természetesen sok feladatot ad és abszolút prioritást élvez jelenleg.

A nyáron egy másik nagy dobásra is készülünk, júliustól ugyanis elérhetővé tesszük a megújult Barion Smart Gateway megoldásunkat a felhasználók számára. Ez az adatalapú rendszerünk eddig is a kedvező díjakról, igényre szabható fizetési opciókról volt híres, miközben könnyű integrálni és kezelni is, így verhetetlen partner az e-kereskedelemben. A legfontosabb, hogy segíteni tudjuk a partnereinket a növekedésben, amire remek példa a Cseh piacvezető marketplace – AUKRO-nál bevezetett új, Barionos fizetési megoldás, amivel több mint tíz százalék konverzió emelkedést tudtak elérni Ez bármely cég életében jelentős bevétel növekedést jelent. Hamarosan azonban még több kényelmi funkcióval és új dizájnnal debütál, természetesen a megszokott biztonság mellett” – mondja Judik Balázs, a Barion Payment Zrt. marketing igazgatója.

Amit a legjobban szeretnek magukban, az a szerénység: egyszerre nerdyk és üzletemberek 

Miközben a Barion már a következő lépésekre koncentrál, az előző év üzleti fejlesztéseinek eredményeit is élvezhetik a felhasználók. A fintech cég nemrégiben új erős ügyfélhitelesítési technológiát vezetett be, amely mögött a Barion applikáción keresztül elérhető, passkey-alapú megoldás áll. Jelentősen bővült az elfogadó banki partnerek és az új devizák köre is, melyek már mind a tervezett nemzetközi terjeszkedést támogatják.

A nagyratörő üzleti célok az operatív folyamatokra is komoly hatással voltak: a technológia további modernizálása mellett megkezdődött a fejlesztői csapat skálázása, hogy még több ügyfelet még gyorsabban, magas színvonalon szolgálhassanak ki. Új, dedikált ügyfélszolgálati rendszer is indult is új vezetővel az élén Héja-Poszler Kata személyében, aki korábban a Prezi-nél és a Drops-nál töltött be menedzseri pozíciókat. Az új csapat erős technikai hátterű szakemberekkel kezeli a beérkező kérdéseket, immár teljes mértékben házon belül. „Talán ez a legnagyobb erősségünk – megértjük az ügyfeleket, mert egyszerre vagyunk nerdyk és üzletemberek” – fogalmaz Judik.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Betör az iskolákba a mesterséges intelligencia

hét jún 24 , 2024
Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel negyven százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint két-három éven belül át fogja alakítani az oktatást. A 16-24 éves fiatalok 35 százaléka szerint akár teljesen át is veheti a jövőben a […]
Csejtei Ildikó, az OTP Fáy Alapítvány ügyvezetője

És még ez is...