Banki mobilappok: három a magyar igazság

A tíz legnagyobb hazai pénzintézet (Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Sberbank, Takarékbank, UniCredit Bank) mobilapplikációit összehasonlító BiztosDöntés.hu szerint ötven szolgáltatási szempontból mindössze három az, ami minden mobilapplikációban biztosan elérhető. Ez az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül. Az elemzésben a közel ötven legfontosabb elvárt digitális banki szolgáltatás alapján vizsgálták meg az applikációkat és azok felhasználói értékelését. Az elemzés fő tanulságai:

• A bankok egyre jobban állnak a bolti mobilfizetéssel, ami jelenleg egyébként az applikációk fejlesztésének egyik fő iránya. A vizsgált nagybankok kínálatából már csak négy nem nyújt ilyet az ügyfeleinek, de ebből kettő lehetővé teszi bankkártyái mobilfizetéses használatát az Apple saját fizetési megoldásával.

• A hazai banki mobilapplikációk között nagyon kevés olyan szolgáltatást találni, amely általánosnak számít. Mobilegyenleget feltölteni például mindössze négy banknál lehet, közlekedési mobiljegyet vásárolni pedig csak kettőnél és csak egynél köthetünk utasbiztosítást, ha külföldre utazunk.

• Tízből hat bank mobilapplikációja képtelen push üzenetben tájékoztatni ügyfelét, a drága sms-ek helyett a bankszámlára érkező jóváírásokról vagy a bankkártya-tranzakciókról.

• A vizsgált bankok mintegy felénél lehet sárga és fehér csekket befizetni mobillal anélkül, hogy kimozdulnánk az otthonunkból, de közülük csak kettő olvassa be a csekk QR-kódját az ingyenes bankkártyás befizetéshez. A többinél karakterfelismerésekkel kell bajlódni és a csekkről beolvasott adatok alapján sima átutalásként megy el a befizetett pénz a számláról.

• Autópálya-matricát is mindössze két banknál lehet vásárolni a mobilappal, ahogy parkolást is csak kettőnél fizethető.

• Az alkalmazásáruházak értékeléseit vizsgálva arra jutottak a BiztosDöntés.hu szakértői, hogy olyan app is akad, ahol a bank inkább letiltotta az alkalmazásboltban, hogy az előnytelen értékelések nyilvánosan látszódjanak, de olyan is létezik, amelyik nyíltan felvállalja, hogy több mint kilencszáz ügyfele átlagosan két csillag alá értékelte az eddigi mobilapplikációs erőfeszítéseit az ötös skálán.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.