Az előző évhez képest stagnált tavaly a kínai „Google„, a Baidu profitja, de a nagyon erős versennyel küzdő vállalat az idén sem számít ennél jobb eredményre. A kínai keresőóriás, a teljes piac nyolcvan százalékát magáénak tudó Baidu, a statisztikák szerint az ötödik legértékesebb márkaként számon tartott vállalat, tavaly mindössze 0,6 százalékkal tudta növelni profitját, amely 10,5 milliárd jüant (388,5 milliárd forint) tett ki. A bevételek ennél jóval nagyobb mértékben, 43,2 százalékkal, 32 milliárd jüanra (1,18 ezer milliárd forint) nőttek. Kína több mint 620 millió internetezője számítógépe helyett mindinkább mobiltelefonját használja böngészésre, így a vállalat is javítja és fejleszti a mobilszolgáltatásokat. Robin Li vezérigazgató szavai szerint a cég bevételének egyötöde a mobil-keresésekből adódik, s ez az arány folyamatosan emelkedik. Ugyancsak erőteljesen nő a kifejezetten okostelefonokra kifejlesztett reklámok bevétele is. A fejlesztés ugyanakkor jelentős összegeket emészt majd fel az idén is, így a vállalat közleményében jelezte: 2014-ben is stagnáló profitot vár — írja az MTI.
És még ez is...
-
2015. április 30.
Magyarországról is ingyen hívható Nepál
-
2012. július 22.
Kínában pereskedik a Microsoft
-
2015. október 21.
Egyre több cég választja a bérletet
-
2018. március 29.
Bővíti budapesti irodáját a Cloudera
-
2019. július 18.
Letaszította a trónról a Lenovo a HP-t