Az Unicredit székházakban dolgozók száma a korábbi tíz százalékára csökkent

Az otthoni munkavégzést biztonságosan és egy-két nap alatt megoldották a magyarországi pénzintézetek, mi több a távoli munkavégzés lehetőségét tartósan, a járvány utáni időkben is fenn kívánják tartani.

Az Unicreditnél a távoli munkavégzés már a járvány megjelenése előtt is bevett gyakorlat volt számos területen, így a kiterjesztett távoli munkavégzést rövid idő alatt megszervezték, a szükséges bővítésekkel – közölték. Ehhez adott volt mind a belső szabályozási, mind pedig az informatikai háttér – tették hozzá. Minimális a dolgozóik száma, akik munkaköre vagy feladatai nem teszik lehetővé a távolról történő munkavégzést. Az Unicreditnél a székházakban dolgozók száma a korábbi létszám tíz százalékára csökkent, és ezt immáron tartósan fenn tudják tartani – tájékoztattak. Pozitívak a tapasztalataik, a munkatársaik hatékonyságában, a szolgáltatási színvonalban nem tapasztalnak romlást. Azt tervezik, hogy a járvány utáni időkben is fenntartják a távoli munkavégzés lehetőségét, akár a korábbinál nagyobb mértékben is – közölték.

Mindeközben
Pénzforgalmi jogszabálysértések miatt hatvanöt millió forintra bírságolta az UniCredit Bank Zrt.-t a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A határozatában az MNB megállapította, hogy a hitelintézet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvényt, illetve a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet és a fizetési számla váltásáról és az alapszámlához való hozzáférésről szóló kormányrendelet egyes előírásait. Megsértette – többek között – a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra és a keretszerződés tartalmi követelményeire, a fizetési számla megnyitására és megszüntetésére, a fizetési műveletek helyesbítése körében a felelősségi és kárviselési szabályokra, valamint a visszatérítésre, a hatósági átutalási megbízások soron kívüli feldolgozására, a fizetési megbízások átvételére és visszautasítására, a fizetési művelet összegének a kedvezményezett ügyfél fizetési számláján történő haladéktalan jóváírására, valamint a számlaváltási szolgálatás során nyújtandó tájékoztatás módjára és tartalmára vonatkozó rendelkezéseket – sorolta a jegybank közleménye. Az MNB a hitelintézet terhére értékelte, hogy a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a bank szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, belső eljárásrendjébe, illetve informatikai rendszerébe építetten állt fenn.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.