Az amerikai központú Uber ellen 2014 novemberében indult előzetes vizsgálat megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanújával, miután a rendszeréhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik, de a felhasználók nem fizetik be a kötelező járulékokat és adókat. A bíróság büntetőbíróság szeptember harmincadikán hoz ítéletet a szolgáltatás és két vezetője ügyében, akiket a taxis hivatás törvénytelen űzésében való bűnrészesség és törvénytelen adatkezelés gyanúja miatt is felelősségre vonják.
Az Uber szerint jelenleg tízezer alkalmi sofőrjük és négyszázezer felhasználójuk van elsősorban olyan helyeken, ahol kevés a taxi. Ráadásul az elmúlt hetek történései még inkább ismertté tették a szolgáltatást. Franciaországban a kiadható taxiengedélyek számát az állam szabályozza, amely az elmúlt ötven évben alig változott, ötvenötezer az egész országban. Az engedély városoktól függően egy kisebb lakás árába, 150-250 ezer euróba (47-78 millió forintba) kerül, és kétszázötven órás képzést ír elő a sofőröknek.