Az osztrák politikusok már rákattantak, mi jöhet még?

facebookEgyre több osztrák politikus használja a közösségi oldalakat, hogy így közölje állásfoglalását vagy ossza meg személyes tapasztalatait — írja a Der Standard osztrák napilap nyomán az MTI. Yussi Pick tanácsadó szerint a politikai kommunikációban bekövetkezett trendváltás egyáltalán nem meglepő, hiszen a közösségi média többé már nem mellékszereplő a kommunikációs eszközök sorában. Jörg Matthes, a Bécsi Egyetem médiatudománnyal foglalkozó szakembere szerint az online kommunikáció kulcsa a közvetlenség. A politikusok a potenciális szavazókat a közösségi médián keresztül sokkal természetesebben tudják megszólítani. Elmondta: az online világban a politikus egy másik, személyesebb és hitelesebb arcát is meg tudja mutatni.

Példaként azt az esetet hozta fel, amikor két hete az osztrák egészségügyi miniszter, Sabine Oberhauser a több mint ezerkétszáz követőt számláló Facebook oldalán jelentette be, hogy rosszindulatú daganatot diagnosztizáltak nála. Ugyan később a sértő bejegyzések miatt törölte ezt a posztot, a miniszter a munkából fakadó bejegyzésein túl azóta is rendszeresen tesz közzé személyes jellegű üzeneteket kutyájáról vagy kedves sétaútvonalairól. Reinhold Mitterlehner alkancellár hivatalba lépése után pár hónappal, novemberben kezdte használni a Twitter mikroblogot. Azóta több mint 3800-an követik, azonban Facebook profilja még nincsen az Osztrák Néppárt (ÖVP) elnökének. Legutóbb politikai vitát váltott ki azzal a bejegyzésével, amely a vendéglátóipari egységekben való dohányzás tiltását sürgette, pártjának az addigi irányvonalával szembehelyezkedve.

Az osztrák közösségi média mérését végző szervezet, a Social Media Radar Austria felmérése szerint tavaly novemberben több mint 125 ezer ausztriai felhasználója volt a Twitternek, és csaknem három és fél millió a Facebooknak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.