Az online pénztárgépek adatait vizsgálja a KSH

Vukovich-GabriellaA tudás és az információ alapú társadalom megköveteli a megbízható minőségű adatokat, de arra is szükség van, hogy az emberek megértsék az adatok üzenetét – mondta Walter Radermacher, az Eurostat főigazgatója, a statisztika világnapjához kapcsolódó keddi budapesti konferencia szünetében tartott sajtótájékoztatón. Mint elmondta, az Európai Unió 2020-ig megújítja a statisztikai rendszerét, hogy minimális költséggel állítsanak elő adatokat az állampolgárok és a cégek részére. A statisztikusoknak is reagálniuk kell az olyan új kihívásokra, mint a globalizáció, a digitális forradalom, valamint a globális környezetvédelem szükségessége – tette hozzá.

Vukovich Gabriella, a KSH elnöke elmondta, hogy hatályba lépett az EU új statisztikai rendelete, amely megerősíti a nemzeti statisztikai hivatalok függetlenségét és lehetővé teszi, hogy azok korlátozás nélkül vegyenek át – egyedi azonosításra alkalmas – adatokat a különböző állami szervezetektől és hatóságoktól. Az MTI kérdésére Vukovich elmondta, hogy az átvett adatok egyedi azonosíthatósága azért nem vet fel adatvédelmi problémát, mivel azokat a feldolgozásuk után megfosztják az egyedi jellegüktől. Ugyanezt teszik – a törvény alapján – a saját gyűjtésű adatoknál is. Az átvett adatokra példa lehet az online pénztárgépek által gyűjtött adatok vizsgálata, amelyeket kísérleti jelleggel vizsgálnak is, hiszen információt adnak a kiskereskedelmi forgalomról, valamint az árakról is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

PIN-kódos átverésre figyelmeztet az MNB és a NAV

sze okt 21 , 2015
ShareTweetPinShareA számlavezető hitelintézetek soha nem kérik el ügyfeleiktől az elektronikus banki ügyintézéshez szükséges egyedi azonosítókat, például a PIN-kódot, sem telefonon, sem sms-üzenetben vagy e-mailben, ezért az elektronikus csalások elleni védekezés érdekében a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzeti Adó – és Vámhivatal (NAV) azt javasolja az ügyfeleknek, hogy legyenek […]

És még ez is...