Az online kiskereskedelmi forgalom sem fog az égig nőni

Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly elérte a 310 milliárd forintot, arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes magyar kiskereskedelemnél, ugyanakkor már látszanak a növekedés korlátai – mondta Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.

Az online piac bevételei 18 százalékkal nőttek 2016-ban az előző évhez képest, amiben nagy szerepe volt az utolsó negyedévnek, az év vége adta ugyanis az összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát – ismertette az üzletágvezető. Tavaly 2,8 millió magyar vásárló szerzett be legalább egyszer valamit az interneten, hét százalékkal több, mint egy évvel korábban. A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka származik internetes értékesítésből. Madar a növekedés lehetséges korlátai között említette a magyar piac korlátozott felvevőképességét, illetve az e-boltok koncentrálódását. Kiemelte ugyanakkor, hogy a napi fogyasztási cikkek online beszerzése, a rendszeres bevásárlások internetes intézése még nagy növekedés előtt áll — derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatából.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Erősebb versenyre, csökkenő bevételre és eredményre számít a Magyar Telekom

szo febr 25 , 2017
Tovább erősödik a verseny a magyar távközlési piacon, és részben ez az indoka annak, hogy az idén a Magyar Telekom kisebb bevételt és eredményt vár. Szabó János, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese csütörtökön, az évértékelő sajtótájékoztatón kihívásokkal telinek nevezte a táraság idei évi pénzügyi terveit, amelyben 2 százalékos bevétel- és […]

Friss, ropogós