Az online áruházak kétharmada nem felel meg a a fogyasztóvédelmi előírásoknak

Az Európai Bizottság jelentése szerint az online vásárlásokat kínáló honlapok kétharmada nem felel meg az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályoknak.

A vizsgálat során közel ötszáz – főként ruházati cikkeket, cipőket, bútorokat, háztartási cikkeket és elektromos készülékeket értékesítő – webshopot vizsgált 27 uniós tagország fogyasztóvédelmi hatósága. A bizottság emlékeztetett arra, hogy a fogyasztók jogairól szóló uniós irányelv értelmében online vásárlás esetén minden fogyasztónak joga van ahhoz, hogy egyértelmű, helytálló és közérthető tájékoztatást kapjon a kiszállítás módjáról, az elállási jogról és a termékhiba esetén igénybe vehető jogi garanciákról. A vizsgált honlapok esetében – amelyek kapcsán a hatóságok további ellenőrzést látnak szükségesnek – azt állapították meg, hogy közel ötven százalékuk nem adott egyértelmű tájékoztatást a termékek visszaküldésére vonatkozó határidőről. Több mint húsz százalékuk nem tüntette fel kezdettől fogva a teljes árat, és 33 százaléknál több nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy legalább kétéves szavatossági idő illeti meg őket, amely alatt a kereskedőnek meg kell javíttatnia, vagy ki kell cserélnie a terméket, ha az már az átvétel időpontjában hibás volt, illetve vissza kell térítenie a fogyasztónak a vételárat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

4iG: 900 milló két évi adatbázis-üzemeltetésért

hét febr 3 , 2020
A Nemzeti Fejlesztési Programiroda verseny-újraindításával megindított központosított közbeszerzési eljárásán a 4iG Nyrt. ajánlatát nyertesként hirdették ki – tette közzé az informatikai társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A tájékoztatás szerint az Országos közhiteles víziközmű adatbázis (Vikka), valamint az Integrált közcélú víziközmű adatbázis (IKVA) elnevezésű projekt keretében megvalósult szakrendszerek alkalmazás üzemeltetési […]