Az NMHH nem csak azt tudja mit olvasol hétköznap, a hétvégédet is ismeri

jelentés, reportA legtöbb olvasót az internetes magazinok érték el az év második negyedévében mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltötték a népek – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb internetes közönségmérési kutatásából.

Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcastjuk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. Az internetes tartalmak auditálását jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. végzi. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. mérésének. A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Az NMHH 2022. II. negyedéves kutatása ezen mérések alapján megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.

Tematikus tartalmak otthon és a munkahelyen

A DKT körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkezik információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, és a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek: ilyenek például a facebook.com vagy a youtube.com.

A kutatás szerint összesen 6 429 672 felhasználó használt internetet a negyedév során, ami a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyede. Kiderült, hogy a vizsgált három hónapban 5 326 984 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4 503 436 pc-t otthonról és 1 920 048-an a munkahelyről olvasgatták az online tartalmakat. Ez azt jelenti, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők, míg az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmak esetében. Ráadásul egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelemi weboldalakat, mint hétvégén, amikor viszont inkább a közösségi média hódít.

Az elmúlt három hónap legnépszerűbb weboldalai

Népszerű oldlakA legnépszerűbb weboldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 68,7 százalékának felel meg. A listát a 24.hu vezeti, ezt követi az origo.hu, a blikk.hu, az index.hu és a femina.hu. Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (például a nosalty.hu), mégis bekerülnek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban, ha hosszabb időtávot vizsgálnak az elemzések, akkor az utóbbiakra is sok egyedi felhasználó kattint. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.

A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében. A férfiaknál a 24.hu, az Origo és az Index vezet, a nőknél a Blikk, a 24.hu és a Femina a top három. A generációk közötti különbség adatai alapján, amíg a Z-, Y- és X-generáció a 24.hu-t látogatja leginkább, addig a Baby-boomer és a „háborús” (76 évesnél idősebb) generáció a Blikket és az Origo-t. A fiatalok leginkább a 24.hu-t látogatták – a 15 és 17 év közöttiek 5,9 százalékkal, a 18-29 év közöttiek pedig 6,8 százalékkal többen keresték fel, mint egy átlagos hírportált. A 60 év felettiek körében ellenben a vártnál kevesebben olvasták mindhárom oldalt. Az origo.hu legsikeresebben a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezőket vonzotta magához. A felsőfokú végzettségűeket se a 24.hu-nak, se az origo.hu-nak nem sikerült megszólítania — legalábbis az NMHH szerint.

(Az NMHH statisztikájában egyelőre nem szerepel a minuszos.hu, reméljük jövőre már pótolja a hatóság a méréseinek pontosságát egyelőre nem igazán befolyásoló hiányosságot. A -szerk- önirónikus megj.)


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ne bánkódj, ha aszteroida csapódik a telkedre!

csü aug 4 , 2022
A Földnek ütköző aszteroidák okozta lökéshullámok különleges gyémántszerű anyagokat hoznak létre, melyek szabályozott előállításával ultrakemény és képlékeny anyagok is tervezhetők – derült ki egy friss kutatásából, amelynek során a magyar vezetésű nemzetközi kutatócsoport tagjai egy vasmeteoritból származó ásványt tanulmányoztak. Németh Péter, a Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont (CSFK) Földtani és Geokémiai […]
Diablo kanyon

És még ez is...