Az ipt-ben a pénzügyi intézmények többek közt a távoli ügyfélazonosítás, az ügyfelek hitelképességének pontosabb meghatározása, a hatékonyabb panaszkezelés, illetve a pénzforgalmi szolgáltatások terén hozhatnak létre innovatív megoldásokat. Nem véletlen, hogy a jegybank első körben az ezekre vonatkozó rendeletek egyes előírásai alól adhat felmentést a piaci szereplőknek – húzta alá. A jegybank a hozzá beérkező fejlesztési kezdeményezések alapján rendszeresen – elsőként 2019-ben – vizsgálja felül, hogy milyen további MNB rendeleti előírások számonkérésétől tekintsen el a tesztelendő szolgáltatásoknál, pénzügyi termékeknél. Az újfajta digitális pénzügyi szolgáltatásokat az MNB rendelete szerint maximum tízezer ügyféllel, 12 hónapon át lehet tesztelni. Ez az időszak a pénzügyi intézmény kérésére legfeljebb fél évvel hosszabbítható meg – mondta el az alelnök. A tesztidőszak lezárultával a versenyképes ötletek széles körű alkalmazásához továbbra is szükség lesz a mindenkori jogszabályi és felügyelési elvárások teljesítésére.