mínuszos.hu

Az ITM szerint rendben zajlik az átállás a digitális munkarendre a szakképzésben is

KrétaRendben zajlik az átállás a digitális munkarendre a szakképzésben is – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Hangsúlyozták, hogy az ITM fenntartása alatt álló szakképzési intézményekben gyors ütemben zajlik az átállás a tantermen kívüli, digitális oktatási rendre. A tanulók és az oktatók kiértesítése időben megtörtént, a tanügyi rendszerben a korábbi időszakhoz képest jelentősen megnövekedett aktivitás tapasztalható. Az átállást az ITM szerint megkönnyíti, hogy a tanárok többsége eddig is rendszeresen használta munkájához a digitális platformokat. A szakképző intézményekben is alkalmazott Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) az első adatok alapján jól vizsgázott. A rendszerben a tanárok követhető módon tudnak feladatokat kiadni, üzeneteket küldeni és teszteket feltölteni – közölte a tárca. (Ehhez képest már 17-én kedden például jelentősen lelassult a KRÉTA, egy-egy kattintás után 20-30 másodperces várakozás következett. kíváncsian várjuk mi lesz ma,  23-án, amikor az ország összes alapfokú intézménye és az összes tanuló rászabadul a rendszerre. Gyanítjuk ekkor lesz vége a sikertörténetnek, de ne legyen igazunk. A -szerk- szigorú magánvéleménye.) A KRÉTA rendszerben korábban egy átlagos munkanapon összesen tízezer házi feladatot rögzítettek a tanulóknak, kedden ez a szám 33 ezer fölé emelkedett. A szakképzés esetében a feltöltött házifeladatok száma a korábbi átlagos 2000-ről 3900-ra nőtt, és további élénkülés várható. A feltöltött kérdőívek száma egyetlen nap alatt érte el az eddigi éves mértéket, az átlagos hétszázat. Míg az elmúlt egy évben a szakképzéssel kapcsolatban naponta hozzávetőleg kétszáz üzenetet küldtek, addig kedden több mint 2100 üzenet jutott el a diákokhoz, szülőkhöz a KRÉTA rendszeren keresztül – közölte az ITM.


 

Exit mobile version