Az it-, és a marketingvezetők együttműködése a kulcsa a társaságok felvirágzásának

3Merőben új stratégiát igényel a vállalatok részéről a „digitális verseny”. Az értékesítési siker eléréséhez megkerülhetetlen szinergiákat rejt a felső vezetés tagjainak együttműködése – mutat rá az EPAM szoftvercég nemzetközi kutatása. A felmérés három olyan tényezőt azonosított a technológia és az új média területén tevékenykedő vállalatok működésében, amelyek a marketing- és az informatikai szakemberek együttműködése hiányában a sokcsatornás értékesítési stratégia kudarcához vezetnek. A legnagyobb kihívások a szegmensben a felsővezetői szerepekkel és a tevékenységi körökkel, a költségszerkezettel és a személyzeti kérdésekkel függnek össze a kutatás szerint.

A kutatás szerint az it- és a marketingterület vezetőinek három alapelvet érdemes szem előtt tartaniuk. Egy: sohasem lehet tudni, hogy üzleti partner mire gondol – egy termék, egy szolgáltatás, egy felület vagy egy éppen alkalmazás ugyanis sok esetben mást jelent a marketing-, és mást az informatikai vezető számára. Kettő: nem elégedhetünk meg a hagyományos ütemtervvel, a sokcsatornás stratégiáknak ugyanis soha nincs vége. A vállalatok felső vezetése általában határidőkhöz kötött feladatokkal találkozik, ehhez igazítja az elérendő célokat és eszközöket. Az omnichannel megoldásoknál azonban csak a kezdő dátum adott, ezt követően pedig a folytonos innováció és alkalmazkodó-képeség jelent biztos pontot. Három: új alapelvre van szükség: az „digitális mindenekelőtt” helyett a „mindig digitális” a megfelelő hozzáállás. A sok csatornával tervező szervezetek ugyanis abból indulnak ki, hogy vásárlóik bárhol és bármikor elérhetők és elérendők – ezért ők is a „bárhol digitális” elvei szerint építik fel működésüket.

Három kulcstényező

  1. A félrecsúszó kommunikáció alapjaiban rontja az üzlet esélyét – azaz mind a CMO, mind a CIO számára létfontosságú annak felismerése, hogy akár olyan egyszerű dolog, mint a nyelv is alááshatja az együttműködés feltételeit. A szemantika igenis lényeges.
  2. A technológiai fejlesztések finanszírozása mindig egyfajta kötélhúzás – mindkét fél részéről közös cél az informatikai és humán-erőforrások bővítése, a felhasználásról azonban már jelentősen eltérő elképzelések születhetnek it-, illetve marketingszempontból.
  3. A sokcsatornás értékesítés kulcsát a mobil eszközök jelentik – ebben általában nincs vita a felek között, abban azonban már annál több, hogy melyik részleg tekinti saját termékének az ezzel összefüggő stratégiát. A felmérésben megkérdezett marketingvezetők 76, az informatikáért felelősöknek pedig 86 százaléka sajátjának vallotta ezt a területet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.