Az informatika feleslegessé teszi a bolti eladókat is

Közel kétszázezer euróból, mintegy 62 millió forintból létesített az Alza éjjel-nappal nyitva tartó, pénztárosok nélküli, önkiszolgáló üzletet Prágában, amelynek működtetési költsége kevesebb mint a fele a hagyományos üzleteknek – közölte az internetes kereskedelemmel foglalkozó cég magyarországi képviselete. Tájékoztatásuk szerint az üzlet az egyedi beruházásnak köszönhetően naponta több mint ezer vásárlót tud kiszolgálni negyven olyan szekrénnyel, amely több száz különböző méretű termékkiadó fiókkal rendelkezik. A boltban a vásárlók a fogadó helyiségben lévő számítógépen adhatják le rendeléseiket, a termékeket pedig kártyás vagy online fizetést követően vehetik át abból a fiókból, amelyhez egy üvegajtón átlépve különböző színű LED égők kísérik. A rendelés leadásához, illetve a termék részleteiről a boltban elhelyezett számítógépeken videóterminálon keresztül, a termékszegmens szakértőjétől lehet segítséget kérni. Amennyiben a cseh fővárosban, ahol további két ilyen üzlet nyitását is tervezik, a projekt sikeres lesz, az Alza új koncepciójú üzletét más országokban – elsősorban ahol leányvállalatai találhatók, így Magyarországon – is megnyitják majd.

A cseh Alza január 31-én közzétett legfrissebb eredményei szerint tavaly több mint 820 millió eurós bevételt ért el, ami 20,7 százalékkal magasabb az előző évhez képest.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Éremeső: az Invitel két ezüsttel gazdagodott

ked febr 27 , 2018
ShareTweetPinShareFebruár 22-én több mint 1500 üzlet tesztelése és 6500 ügyfél értékelése alapján kihirdették a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” elnevezésű verseny eredményét. Az Invitel hatodik alkalommal került fel a dobogóra, idén két kategóriában is – a nagyvállalati szegmens jelöltjeként „személyes ügyfélkiszolgálás” és „telefonos ügyfélkiszolgálás” kategóriákban – második helyezést ért el. „Nem lehet […]

És még ez is...