mínuszos.hu

Az igazi vezetési élményt nyáron élhetjük át

nyarigumiSokan várják már a nyarat, ekkor élhető át az igazi vezetési élmény, az autónk teljesítményét és adottságait sokkal jobban ki tudjuk használni, mint télen. A tél ebből a szempontból nem igazán ideális, már csak a csökkent látási viszonyok között sem. Eső, köd, hó? Mind mind csökkentik a látási viszonyokat, nem beszélve a napsütéses órák alacsony számáról. Emellé még jönnek az útviszonyok is, a csúszós, jeges, havas, esős úton nem valami nagy élmény a közlekedés. Még akkor sem, ha a legjobb téli gumit választottuk az autónkhoz.

Nem így a nyár, amikor hét ágra süt a nap, az utak szárazak és egy jó gumiabronccsal bizony lehet élvezni a kilométereket. A hosszú utazások, külföldi nyaralások ideje is leginkább a nyári időszak, azonban ilyenkor is fontos az abroncsok megfelelő állapota.

Fókuszban a nyári gumi

Nyári gumi vásárlása előtt sokan tanácstalanok, ami nem csoda, hisz ha szétnézünk a kínálatban, rengeteg, akár több száz terméket is találhatunk egy méretben. Az olyan árösszehasonlító oldalak, mint amilyen az arukereso.hu segítségünkre lehetnek a választásban és abban, hogy mely abroncsokat hol találjuk meg a legjobb áron. A gumiabroncs akciók webáruházban pedig számos gyártó kiváló termékeit megtaláljuk, széles méretválasztékban.

A pontos méret ismerete elengedhetetlen a nyári gumi vásárlása előtt. Ha például a 205 55 r16 nyári gumi méretet látjuk az abroncson, illetve az autó kézikönyvében, akkor tudjuk, hogy 205 mm széles abroncsra van szükségünk, melynél a szélesség oldalfalhoz viszonyított aránya 55, az átmérője pedig 16 hüvelyk. Ezen kívül sokféle adatot találunk még az abroncs címkéjén és leírásában. Például azt, hogy milyen az abroncs súlyindexe, azaz mekkora súllyal terhelhető maximálisan, aztán azt is, hogy milyen a sebességindexe, azaz mekkora az a maximális sebesség, mellyel használható az abroncs. Ezen felül az egységes uniós abroncscímkén láthatjuk, hogy milyen az üzemanyag-fogyasztása, a zajszintje és a nedves úton való fékezhetősége. Azonban ha csak ezt a három adatot nézzük, akkor is több tucat abroncs esik egy kategóriába.

Ilyenkor jöhet a további szűkítés. Nézzük meg, hogy mit mutatnak az egyes teszt eredmények. Az ADAC, vagy épp az Autobild is rendszeresen teszteli a különböző abroncsokat. Ilyenkor független körülmények között vizsgálják az egyes gumiabroncsok teljesítményét, kezelhetőségét nedves és száraz úton, megnézik a zajszintet, a kopást, az üzemanyag-hatékonyságot. A végső rangsor pedig sokak számára mérvadó a vásárlásnál.

Mi a helyzet a négyévszakos gumikkal?

Egyre többen váltanak négyévszakos abroncsra, ezeknek a gumiknak egyre nagyobb a létjogosultsága. Ez több tényezőnek is köszönhető, egyrészt az egyre enyhébb teleknek, másrészt annak, hogy a nagy gyártók egyre több időt, energiát és pénzt szánnak a négyévszakos gumi fejlesztésre. A végeredmény pedig az, hogy olyan abroncsok jelennek meg, melyek télen és nyáron is megállják a helyüket. Nem rossz választás a négy évszakosgumi akkor, ha valaki ritkán használja autóját, általánosságban ezek a gumik inkább nyáron teljesítenek jól és a nehéz téli körülmények között kevésbé.

Folyadékszintek, klímatisztítás

Mint ahogy a téli időszak előtt sem árt felkészíteni az autónkat, úgy a nyár beköszönte előtt is van pár dolog, amit megtehetünk. Az egyik természetesen a gumicsere. Aztán a folyadékszintek ellenőrzése, a folyadékok állapotának ellenőrzése. A klímatisztítás is fontos, a megtelepedett baktériumok és gombák allergiás reakciókat, asztmás tüneteket okozhatnak, egészségkárosító hatásuk van. És ha már tiszta levegő, ne feledkezzünk meg a pollenszűrőről sem, ami nemcsak a levegőben található polleneket szűri ki, hanem az egyéb szennyeződéseket is. Még ha nem is tapasztalunk semmi rendellenességet, akkor is érdemes egy rövid átvizsgálásra elvinni az autót a szervizbe, így biztosak lehetünk abban, hogy minden rendben van. A nyár így már tényleg szólhat a vezetési élményről, ehhez azonban elengedhetetlen az abroncsok jó állapota, ami a biztonságos közlekedés egyik alapja.


 

Exit mobile version