Az „Év terméke” díjnak annyi

Az Év terméke díjA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hárommillió forintos bírságot szabott ki az „Év Terméke” díjat korábban osztó cégre, amiért az hiányosan teljesítette a saját maga által vállalt kötelezettségeket.

A GVH tavaly zárta le vizsgálatát az „Év Terméke Díj – A fogyasztók döntése alapján” tanúsítványokat kiállító Product of the Year Hungary Kft.-vel szemben. A versenyfelügyeleti eljárás 2020 februárjában a cég kötelezettségvállalásával végződött: a hatóság Versenytanácsa nem állapított meg jogsértést, ehelyett előírta a vállalkozás számára az általa önként javasolt, több elemű vállaláscsomag teljesítését, ami megfelelően tisztázhatta a díj félreérthető tartalmát a fogyasztók számára. A vállalások határidejének leteltével a versenyhatóság – a törvényi előírásoknak megfelelően – ezúttal is ellenőrizte a kötelezettségek megfelelő teljesítését. A vizsgálat megállapította, hogy a cég nem teljesítette maradéktalanul a számára előírtakat: igazolási kötelezettségei jelentős részének ugyanis határidőn túl tett eleget, egyes, a fogyasztók egyértelmű tájékoztatását célzó vállalások pedig tartalmukban is hiányosságokkal teljesültek. A tavaly hozott határozatot azonban nem kellett visszavonni, mert a kötelezettségvállalás összességében így is elérhette alapvető célját: az elmulasztott, de a vizsgálat során utólag benyújtott adatok alapján ugyanis a hatóság megállapította, hogy a problémás kereskedelmi gyakorlat nagyrészt módosult, a cég pedig többségében megvalósította megfelelési intézkedéseit. A GVH Versenytanácsa a hiányos kötelezettségteljesítés miatt hárommillió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a korlátolt felelősségű társaságra. A döntés figyelembe vette többek között, hogy a vállalkozás elismerte a mulasztást, az „Év Terméke” díj pedig – a franchise külföldi jogtulajdonosának elhatározásából – ma már nincs jelen a hazai piacon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

NMHH: a fiatalok több mint 90 százaléka internetezik, a 75 év fölöttieknek meg épp elég bajuk van

ked nov 2 , 2021
A fiatalok több mint 90 százaléka internetezik, 75 év fölött azonban hat százalékra csökken ez az arány – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának tanulmányából. A tanulmány szerint a 15 és 40 év közöttiek több mint 90 százaléka böngészi a világhálót, a 41 és 56 év […]
internet