A Dell tanulmánya szerint az informatikai döntéshozók több mint egyharmada a „növekvő mennyiségű adatok beszerzését, összegyűjtését, kezelését és felügyeletét” tekinti az egyik legnagyobb kihívásnak. A vállalkozások felgyorsíthatják innovációs terveiket, és kiemelkedhetnek versenytársaik közül, ha újragondolják a célkitűzéseiket, és három kulcsfontosságú területre összpontosítanak.
Az emberek ereje: a szervezeti kultúra megalapozása és egy jó csapat összeállítása
Az üzleti adatok teljes körű kiaknázásához időt kell fordítani az adatinnovációra és a bevételszerzési lehetőségekre. A Gartner szerint azonban az adatkezelési csapatok idejük csupán 22 százalékát szánják ezekre a területekre. Ezt a szervezeti kultúra megváltoztatásával lehet orvosolni. Alapvetésként kell kezelni, hogy az innováció üzleti szempontból egy kritikus funkció, amelyet priorizálni, támogatni és népszerűsíteni kell. A szervezet adataival számos csapat és személy dolgozik, akik gyakran a szervezet önálló célkitűzésekkel rendelkező különböző részeit képviselik. Az adatcsapatok rendszertelen megközelítése megnehezíti a fókuszált és koordinált adatkezelési stratégia létrehozását.
A problémára nem jelent megoldást, ha egyszerűen több adattudós foglalkozik vele, mivel a legtöbb szervezet nem rendelkezik a kulcsfontosságú adatokkal kapcsolatos szerepkörökkel és szakértelemmel, amelyekre szükségük lenne, hogy intelligens vállalkozássá váljanak. Az adattudósok magasan képzett és specializált szakemberek, akikből nincs elég, ezért a legtöbb szervezetben ritka és költséges erőforrásoknak számítanak. Fontos tehát, hogy ezeket a szakembereket a kialakítani kívánt szervezeti kultúrával egyvonalban lévő, üzletileg átgondolt és stratégiai alapon meghatározott feladatokkal bízzák meg a CIO-k, hogy valóban hasznos insightok születhessenek. Amint a vállalkozások megfelelnek ennek a három kihívásnak, kiváló helyzetbe kerülnek ahhoz, hogy alkalmazkodjanak a feltörekvő technológiák és fogyasztói trendek igényeihez. A megfelelő infrastruktúrával, adatkezelési stratégiával és alkalmazottakkal bármilyen vállalkozás sikeres lehet az adatok korában, azonban egységesen ki kell állniuk az innováció mellett, ha fel kívánják tárni az adataikban rejlő valódi értéket.